Alle albino ancistrussen dood

knorrieleen , November 20 2012
k
knorrieleen

Op anderhalve maand zijn al mijn albino ancistrussen gestorven. Twee van 20 cm en 2 van 7 cm. Ze hebben allemaal een dikkere buik (geen openstaande schubben), gaan tegen hun einde allemaal bovenaan in het aquarium hangen, dan beginnen ze scheef te zwemmen en sterven. De rest van de vissen/ ancistrussen vertonen geen problemen. Ik heb wel opgemerkt dat de krobia's de albino ancistrussen vlak voor ze gaan sterven beginnen lastig vallen, wat daarvoor ook nooit gebeurde. Ik begrijp niet goed wat hier aan de hand is. Bij buikwaterzucht gaan de schubben open staan en dit is niet het geval + het zijn enkel mijn albino's. Waterwaarden zijn ok. Bij de eerste dacht ik zuurstoftekort omdat mijn filter verstopt had gezeten maar dit terug ok en zuurstof is ook voldoende

A
Aquarioot

Oei, normaal zijn ancistrussen al zeer sterke rakkers
Heb echt geen idee waar aan dit zou kunnen liggen. Slechte kweek mss, maar dat betwijfel ik

k
knorrieleen

Ik heb over Flagelaten gelezen...oorzaak zou me verbazen, ze krijgen gevarieerd voedsel, stress in de bak is er ook niet, maar de beschrijving lijkt er op, het is net of ze zuurstoftekort hebben en de buik staat dik.
Vissen zouden tegen stenen enz beginnen aanschuren...ik heb de cichliden dit al eens zien doen in het zand maar dat lijkt me eerder normaal gedrag.
Misschien toch maar de appelslakken uitnemen en een esha kuur doen voor alle zekerheid?

A
Aquarioot

Flagelaten zijn wormen. Hierdoor zouden de vissen eerder vermageren
Schuren zou dan weer wijzen op kieuwwormen.

Mss dik van het goede leven gewoon? Mss wat te veel eten gehad= leververvetting

esha helpt allessinds niet tegen wormen e

E
Eska

Ik denk dat het eerder een darmprobleem zal zijn...maar waar het nu kan aan liggen??
Wel bijzonder spijtig, waren prachtige beesten

k
knorrieleen

Aquarioot" post=52393:

Flagelaten zijn wormen. Hierdoor zouden de vissen eerder vermageren.

esha helpt allessinds niet tegen wormen e

De kaka ziet niet wit. Ben die esha kuur toch gestart. Mocht ik nog vissen zien sterven aan hetzelfde wat kan ik dan best doen of gebruiken?

E
Eska

Ik denk dat sera omnipur het beste is, het is in ieder geval een breedbandwerking