Onze aquariumblunders!

Eska , December 04 2012
E
Eska

Al is meegemaakt dat je een zakje weggooide waar nog een visje in zat? Misschien uit een glas gedronken met nog wat muggenlarven in? Het water laten leeglopen in de living?

Omdat lachen gezond is en omdat een portie leedvermaak ook wel eens leuk is : onze aquariumblunders!!

Ik zal beginnen met één van de mijne ( neen, ik geef ze nog niet allemaal prijs ;) )

Water in het aquarium laten lopen na verversing ( bij mijn tangabak was dat gewoon via de kraan en een darm), ondertussen wat op de chat hier zitten en dan plots geklets horen en zien dat het aquarium aan het overlopen is via de uitsparingen voor de darmen...

s
start2aqua

Ale, we zullen beginnen met een kleine blunder :). Filter opengooien om turf te vervangen. Alles terug netjes in elkaar gestoken, vloer opgekuist want weer natte boel van gemaakt, de zetel in, daarna richting frigo pintje halen om mezelf te belonen voor het goeie werk, turfzakje op tafel zien staan, pintje maar terug in de frigo gezet, gevolgd door het alom bekende "kieken" :lol: .

A
Aquarioot

Vissen overwennen via druppelen
2 lege emmers klaar hebben staan om het overtollige water in op te vangen

Verstrooid als ik was, gewoon in dezelfde emmer water blijven gieten. Met als gevolg dat er geen 20L water in een 10l-emmer geraakt :lol:

Vandaag nog ontdekt:
Mss niet een blunder van mezelf
De verwarming van 375L zit op een extra stekkerblok die onder het meubel ligt (de kabel was te kort)

We hebben hier sindskort een nieuwe jonge avontuurlijke kat bij
Vandaag opgemerkt dat deze blijkbaar het knopje moet hebben afgezet=geen verwarming voor de vissen
Geen idee trouwens hoelang deze al uitstaat, maar temperatuur was toch gezakt van 29° naar 21° :S

j
jpjoeyjp2

half uurke op een visje zitten vangen om deze in een andere bak te steken na veel moeite gevangen wil deze in dezelfde bak gooien maar mee als ik er naartoe wandel stop ik antwoordt op een vraag maak een bocht en gooi hem terug in dezelfde bak :cheer: dat was effe kut

externe filter zat wat teveel water in omdat ik er extra filtermateriaal in had gedaan het deksel met volle kracht er op geduwd gevolg het overtollige water spuit er een meter of 2-3 ver uit :evil:

X
Xoffus

Waar beginnen.... :)

De grootste 2 tot hier toe,
- grind leggen in opkweekbakje om en dan vast stellen dat ge daardoor niks klein visjes ziet.
- volle ijver zelf met karton en zilverpapier aan de slag om DIY reflectoren te maken dat dan én op niks trekt én geen verschil geeft én totaal ni wordt aangeraden voor aquariums
:)

B
Berre83

kei fier dak men bakje had (voorlopig nog steeds men eerste :) ) dus naar de winkel voor stenen en hout enzo.in de winkel zowa men stenen stapelen om te zien hoeveel ik nodig zou hebbe...het kwam op 8kg voor een spotprijsje (weet de prijs ni meer) en thuis komen en beginnen stapelen en heel snel tot de conclusie komen dat 8kg echt veeeeel te veeeel was voor een bakske van 80cm :D kdenk dak er toen maximum 2 kg in gedaan heb :p

maja dat zijn natuurlijk logische domme beginnersfouten he :) kheb nu wel het voordeel dak hier al redelijk wa stenen enzo op overschot heb liggen :D maar het komt natuurlijk nog wel van pas in de toekomst...

N
Nightelven

Met mijn vorige aqua; Bodem aan het afhevelen en ondertussen aan het babbelen... Gevolg; ik stond ineens met natte voeten... :whistle:

Tijdje geleden de beste meegemaakt (allez voor mij zo niet, voor mijne vent des te meer); Ik moet op een stoel staan want anders kan ik niet van bovenaf in de aqua geraken. Dus ik sta daar te rommelen met die planten, ineens 1 van de vissen die een sprong maakte. Van het verschieten glij ik weg op de stoel en ik zat dus letterlijk bij de vissen. Allez mijn hoofd zat in de aqua en rechterarm tot aan mijn borst. Moet een vré schoon zicht geweest zijn want mijne vent lag dubbel van't lachen :angry:

N
Nancyken

Ik was met filterwatten de binnekant van de ramen aan het schoonvegen, goed aan het wrijven om die algen eraf te krijgen.
Ik haal heel voorzichtig die watten weer naar boven omdat ik die algen eruit wil en dan kneep ik ze boven de bak uit ipv in de emmer.

Ja dan kon ik snel weer herbeginnen

P
Parkway Drive

Achter hout geweest om in mijn aquarium te leggen. Kwou het beginnen koken en haal het labeltje van het hout en dan lees ek dat het hout is voor in een terrarium. Dooooh :pinch:

s
start2aqua

Gisterenavond water ververst in mijn nigripinnis kweekbak. Deze morgen vastgesteld dat ik wel de filter had aangesloten, maar niet het verwarmingselement. Niet goed bezig. Ik heb er 7 geteld, ik hoop dat de andere 2 zich verstoppen en dus nog leven. Ik zie toch geen vis boven drijven...

k
knorrieleen

De uitstroom van de filter niet goed vastgezet, naar tv gaan kijken, moest toevallig terug naar het bureau en had ook natte voeten. De uitstroom lag uit het aqua, er zat nog 5 cm water in het aqua.

Bij een waterverversing is een aansluiting van de In/out kapot gesprongen en het spoot de keuken rond.

A
Aquarioot

Niet mijn blunder, maar er zal vast wel iets mis mee geweest zijn

[video]http://www.youtube.com/watch?v=GSe8bgqUOpU[/video]

j
jpjoeyjp2

haha daar zo is zone grote in moeten gezeten hebben die met ne grote open bek op dieje fotograaf afging :woohoo: da zou pas ne mooie foto zijn

t
tsjarishe

toch zonde van de haaitjes :(

S
Skoebidoe

Wat is de domste streek die je uithaalde met betrekking tot het houden van een aquarium?
Ik zal zelf alvast van wal steken met een heel erg domme beslissing van mijzelf (begin maar al te lachen :cheer: )
Onlangs kocht ik vuurgarnalen aan. Ik zag dat die kweker ook slakken had zitten in zijn aquarium. Aangezien ik een anatoma helena heb, wou ik haar trakteren op een aantal slakken. Ik vroeg aan die kweker of hij wat slakken wou verkopen. Zijn antwoord:"Ge krijgt ze zo.... Hoeveel wil je er? 10, 20, een kilo, twee kilo?"
Mijn antwoord: "Geef er mij maar een 20-tal"
Ondertussen zit ik met een ware slakkenplaag! :blink:

Heb deze week een rauwe aardappel in het aqua gehangen en dat lusten ze precies wel. Heb er zo al tientallen weg gevangen.

edit Eska : ik heb dit verplaatst, er was al een topic met 'aquariumblunders' ;)

B
Berre83

[quote="Skoebidoe" post=57276]Wat is de domste streek die je uithaalde met betrekking tot het houden van een aquarium?
Ik zal zelf alvast van wal steken met een heel erg domme beslissing van mijzelf (begin maar al te lachen :cheer: )
Onlangs kocht ik vuurgarnalen aan. Ik zag dat die kweker ook slakken had zitten in zijn aquarium. Aangezien ik een anatoma helena heb, wou ik haar trakteren op een aantal slakken. Ik vroeg aan die kweker of hij wat slakken wou verkopen. Zijn antwoord:"Ge krijgt ze zo.... Hoeveel wil je er? 10, 20, een kilo, twee kilo?"
Mijn antwoord: "Geef er mij maar een 20-tal"
Ondertussen zit ik met een ware slakkenplaag! :blink:

Heb deze week een rauwe aardappel in het aqua gehangen en dat lusten ze precies wel. Heb er zo al tientallen weg gevangen.

B
Berre83

da was idd ni zo slim :D ik denk dat de helena slak al blij was me 1 of 2 grote hapjes :p

B
Berre83

oei kheb precies ietske verkeerd gedaan :p

A
Aquarioot

Berre83" post=57283:

oei kheb precies ietske verkeerd gedaan :p

Da geeft niet ze, tis hier voor de blunders e Berre :silly:

B
Berre83

Aquarioot" post=57284:

Berre83" post=57283: