Ramirezi ziek

zoetwatersteven , December 06 2012
z
zoetwatersteven

Hallo,

Ik heb een amazone aquarium en daarin zitten 3 ramirezi (1m 2v).
Toen ik thuis kwam van mijn werk zag ik mijn mannetje aan het glas liggen. ( niet op de zijkant. )
Hij was zo aan het happen en zijn kieuwen staan ook wat verder open precies, hij heeft precies ook een paar witte stipjes en zijn rechtse oog is ook wat dikker precies,hij valt ook een beetje omver zo naar links en zijn kleur is ook minder ( en hij valt de vrouwtjes niet meer lastig. )
De medebewoners zijn dus nog 2 vrouwtjes,11 neons ( die volledig rode vanonder ) en 5 corydoras, deze zijn allemaal gezond.
Weet iemand wat dit is en wat ik moet doen?
Ik heb een quarantaine aquarium maar dit is wel klein(30L) maar het staat wel klaar om iets in te zetten dus denken jullie dat het beter is om hem daarin te zetten?

http://imageshack.us/a/img823/4261/ziek2.jpg

http://imageshack.us/a/img217/4111/ziek3.jpg

Wel onduidelijke foto's.

Mvg,
Steven

E
Eska

Als hij in quarantaine kan zou ik dit doen en een kuur esha 2000 en esha exit geven...Dan werk je zeer breed, zeker omdat het witte stip kan zijn, maar dikke ogen duidt ook op parasitaire problemen. Niet mee wachten! Ramirezi zijn wel vrij teer...dus niet schrikken als hij het niet haalt. Laten we hopen van wel!

j
jpjoeyjp2

idd direct quarantaine is het beste maar of deze het gaat halen met dit gedrag heb dit nog maar 2 keer gezien dat ze precies niet zo goed kunnen zwemmen en scheef hangen enz ook altijd direct in quarantaine alle 2 dood binnen 24 uur was nitraat of nitriet vergiftiging het gene dat het giftigste is ik verwar deze 2 altijd en bij de andere te hoge temperatuur

E
Eska

nitriet is giftig. Scheef zwemmen heeft niet altijd met een NO2 vergiftiging te maken. Door problemen met parasieten of bacteriƫn, zoals bv. het gezwollen oog in dit geval, kunnen de ingewanden ook zwellen, en die drukken dan op de zwemblaas van de vis ( waar er lucht wordt ingepompt om te kunnen stijgen of dalen of gewoon recht te blijven) en door de druk op die zwemblaas functioneert die niet meer goed en gaat de vis scheefhangen of zelfs drijven

z
zoetwatersteven

Oke ga hem daarin zetten dan, is nog wel aan het opwarmen want de verwarming staat niet altijd op. (filter wel.)

z
zoetwatersteven

Hij zit in het quarantaine aquarium met het licht uit. (Denk dat hij dan minder stress krijgt?)
Maar het ziet er toch niet goed uit.. :(
Hij heeft eerst effe verkent maar ligt nu naast het potje op zijne buik.
En het is een pechdag want ik heb nog een corydoras gezien die zijn snorharen kwijtwas en een beetje rood zag aan zijn mond. :(

z
zoetwatersteven

Spijtig genoeg is hij vandaag overleden.
Ik vind het echt spijtig zijn kleure waren zo mooi.
Het grootste vrouwtje ramirezi dat altijd bij hem was is nu ook heel rustig ( maar zieter niet ziek uit )
Kan dit zijn omdat zij het mannetje mist of niet?
Ik ga een van de dagen een nieuw mannetje halen, of kunnen de vrouwtjes ook met 2 blijven?