Boesemani's sterven

Greg002 , December 17 2012
G
Greg002

Ik heb 2 weken geleden 2 nieuwe haaivinbarbelen gekocht en sinds dien is de miserie begonnen.

1 haaivinbarbeel had een wit oog, dus 6 dagen esha gegeven. Nadien brak de stip uit dus 6 dagen exit gegeven.
Daarna water ververst en 20uur gefilterd over actieve kool (die ik gewassen had..).

Toen is de miserie begonnen (na het filteren over kool).
Diezelfde avond heb ik nog een luchtpompje in gang gezet, omdat de boesemani's stil hongen en zeer snel ademde. Ik dacht dat er te weinigzuurstof / te veel CO2 in zat. De volgende ochtend is de eerste boesemani (de grootste die ik had) gestorven.

Die dag heb ik nog eens 25% water ververst en het luchtpompje aan laten staan. Volgende morgend (vandaag..) lag de 2e grootste boesemani op de bodem.

Vandaag heb ik op aanraadde van het antwerps cichlide centrum 80% water ververst, en mijn de 2 resterende mannetjes happen nog steeds naar lucht. De ene al meer dan de andere, maar met beide is toch wel iets mis.
Met de vrouwtjes lijkt niets mis te zijn en met mijn overige vissen ook niet.

Waterwaarden voor 80% verversing:
nh3,4: 0
no2: 0
no3: 10
po4: 0.5
kh: 4
ph: 7
gh: 8
cu: 0

waterwaarden na 80% verversing:
kh: 7
ph: 7.5
gh: 12

Het luchtpompje staat nog steeds aan en ik weet niet echt wat te doen.. Hieronder een filmpje van de boesemani die er op dit moment het ergste aan toe is:
https://www.dropbox.com/s/cbaxr2tm27rx5b9/MAH01118.MP4

Iemand nog ideeën?

Voor diegene die mijn aquarium niet kennen:
153cm x 50 x 60
2 eheim 2217's (filter over turf)
overige bezetting:
6 x puntius denisonii
5 x haaivinbarbeel (nog vrij kleine)
5 x corydora trilineatus
8 x kuhli
2 mannetje boesemani, 2 vrouwtjes boesemani
koppel dwerggoerami
koppel nannacara anomala

neujensl

na witte stip is het belangrijk dat de slijmhuid zich ook kan herstellen .
Hierbij zou ik aanraden waterverbeteraars te gebruiken die je van verschillende merken kan vinden .
bijv. Tetra EasyBalance® PLUS en AquaSafe® PLUS die je samen kan gebruiken .
Dit in de veronderstelliong dat de witte stip echt weg is .
Dit is een cyclusziekte en zolang er kiemen in het water zitten , kan het terugkomen als er vissen aanwezig zijn die besmet kunnen worden
( de zwakste eerst uiteraard) .
Ik veronderstel echter dat je de kuur op de aangegeven wijze hebt gedaan .
Het kan geen kwaad de behandeling wat langer verder te zetten als je het nog eens zou hebben in je bak ...

A
Aquarioot

Die 80% verversen is goed e, maar tis wel de bedoeling dadde mee 'dezelfde' waarden ververst e

Die zwakkere vissen moesten zich dus ook nog eens aan KH-stijging van 3graden aanpassen etc :S

Er zit precies wel wat veel zweefvuil in uw water

s
start2aqua

Zou het niet kunnen te maken hebben met het feit dat:

1. je ofwel een pak bacteriën kwijt bent door 12 dagen medicijnen toe te dienen?
2. je ofwel de zuren die turf afgeeft helemaal kwijt bent door deels water te verversen en deels over kool te filteren, je vissen hierop reageren?

G
Greg002

Ik vermoed dat het dit laatste was. Dat de turf zijn werking volledig weg is.
En nu heb ik het volgende probleem:

Ik heb een 2tal maanden geleden een 2e farlowella acus gekocht en dit ging eigenlijk altijd zeer goed tot..
Door de bovenstaande problemen heb ik een luchtpompje in mijn aquarium gezet, welke nogal veel belletjes maakte langs de zijkant van mijn aquarium en een 3tal dagen geleden lag de kleine farlowella naast het aquarium. Ik vermoed dat hij door de bellen "er uit is gegooid".
Ik was vanplan hem weg te gooien, maar hij bleek nog te leven. Dus heb ik hem terug in het aquarium gezet.

Dit ging goed tot deze morgen. Nu zie ik dit:
http://i48.tinypic.com/1174s5v.jpg
http://i46.tinypic.com/f1k5td.jpg

Wat kan ik doen :)?

A
Aquarioot

Kan je de foto's niet 'recht' plaatsen? :lol:

Kzie eigenlijk niet direkt iets ernstigs of wel heb ik niet goed gekeken

Maar een vis die wat uitgedroogd is geweest en een basejump gemaakt heeft zal ook weer wat moeten herstellen e