Euthanasie

guido240 , December 19 2012
g
guido240

Mijn dochter heeft in haar bakje een vis welke zijn/haar startvin 'verloren' heeft. Het beestje moet moeite doen om naar het eten te zwemmen (lees spartelen) :pinch: om dan na een zware inspanning er toch achter te moeten gaan vanwege de lichte stroming :dry: . Voor de rest ligt dit visje steeds plat tegen de bodem. Ik had graag dit visje laten inslapen op een humane manier hoogstwaarschijnlijk onder het waakzame oog van de dochter. maar hoe? :(

(voor de grapjassen onder u zeg niet om het beestje te verdrinken! :blush: )

A
Aquarioot

De genadeslag :)

g
guido240

Aquarioot" post=53414:

grapjas #1 onder het oog van de dochter :woohoo: :evil: :whistle: :angry:

O
Oranda

Met kruidnagelolie?

E
Eska
g
guido240

Eska" post=53417:

http://www.cichlitopia.be/articles.php?aid=3 (Y)

Prima tip (Y)

Bedankt

A
Aquarioot

guido240" post=53415:

Aquarioot" post=53414:

grapjas #1 onder het oog van de dochter :woohoo: :evil: :whistle: :angry:

Is voor mij toch de meest humane manier hoor
De dochter moet maar efkes wegkijken dan

t
tsjarishe

Gelukkig nog niet zelf moeten doen,...

maar vroeger hadden we thuis wel goudvissen. Toen heeft mijn moeder me verteld dat een vis als je hem in de diepvries zet in een minimum aan water hij vrijwel meteen dood was ( door koude-schok ) . Klopt niet kennelijk.
Dit vind ik heel jammer om te lezen.

maar wel goed om te weten.

D
DominiqueMaes

Koude-slag is onzin!

De enige visvriendelijke manier volgens Unif Leuven is met Benzocaïne in een oplossing van ethanol, maar je hebt wel voorschrift nodig van de dierenarts.

Het grote voordeel van deze methode: de benzocaïne verdooft vooraleer de ethanol zijn werk doet.
Op deze manier verdoof je eerst je visje, daarna laat je het inslapen.

Nog een groot voordeel aan deze methode: je kan de oplossing achteraf invriezen: op die manier heb je reserve staan moest het ooit nodig zijn (gewoon laten ontdooien) EN het is uiterst veilig naar kinderen toe (ze kunnen het goedje niet opdrinken als het één grote ijsblok is)

O
Oranda

tsjarishe" post=53458:

Gelukkig nog niet zelf moeten doen,...

...Toen heeft mijn moeder me verteld dat een vis als je hem in de diepvries zet in een minimum aan water hij vrijwel meteen dood was ( door koude-schok ) . Klopt niet kennelijk.
Dit vind ik heel jammer om te lezen.

maar wel goed om te weten.

Is inderdaad een hardnekkig misverstand :)