mogelijke zieke ancistris dolphi

jpjoeyjp2 , December 21 2012
j
jpjoeyjp2

hij heeft een heel deel uit zijn staart mss vinrot geen idee wat zijn daar nog symptomen van en hij heeft op zijn rug precies enkele scubben die precies goudachtig worden een foto volgt van zodra ik mijn kabel van de camera terug vindt

E
Eska

Als er een stuk uit de basis van de staart is ( dus niet de staartvin op zich) is het vinrot. Meestal treedt ook schimmel op ( op de plaatsen waar de infectie zit).
Een foto zal idd meer duidelijkheid geven.

j
jpjoeyjp2

http://i1079.photobucket.com/albums/w505/jpjoeyjp2/DSC_03591_zps666be664.jpg
http://i1079.photobucket.com/albums/w505/jpjoeyjp2/DSC_03601_zpsc23c1359.jpg
hier zijn ze dan eindelijk

E
Eska

is zeker geen vinrot, mij lijkt het eerder een knabbel van een andere vis :)

A
Aquarioot

Kzie niet direkt iets mis, toch niet van ziektesymptonen

j
jpjoeyjp2

was aant twijfelen of da bruin op zijn rug iets erg was en die staart is wrs door een andere tankgenoot onder hande genomen

E
Eska

neen dat bruin is wat verandering in kleur, je ziet het bv. ook wat in de stekels :)

j
jpjoeyjp2

:woohoo: ah tof wou wel is een andere kleur dan zwart deju moest zeggen dak liever metallic blauw zie :woohoo:

s
start2aqua

Mijn ancistrussen veranderen ook regelmatig van kleur, kan geen kwaad. Dit lijkt idd op een beet. Wat ik bij die van mij soms zie is dat de rugvinnen gespleten zijn, maar na een tijd vormt dit terug een geheel. Bizar hoor.

A
Aquarioot

Ja die rugvinnen en staartvinnen splijten hier ook wel eens. Mss komt dit door het groeien? (kzou het anders niet weten)

Da bruin kan mss ook gewoon vuil zijn e jp, ancistrussen wriemelen zich overal wel eens tussen enz

N
Nightelven

Hier ook een pleco (en indertijd mijn ancitrussen) die regelmatig gespleten vinnen / stukken uit vinnen heeft.
Maar als je ziet in welke bochten zo'n beest zich wringt en waartussen zo'n beest soms zit, tjah...

j
jpjoeyjp2

wrs van de pleco of platydora maar hij heeft toch maar gewonnen de ancistrus zit nu op het plekje waar de pleco altijd zat :woohoo: en hij is de grootste van de bak met voorsprong