ervaring bacopuur gevraagd

-mich- , December 21 2012
-
-mich-

men vrouwtje calvus had een tijdje een wit vlekje aan haar bek, nu is dit precies harig geworden, dus ik denk een schimmel, nu wil ik bactopuur gebruiken, of mss beter esha2000?, moet ik het vrouwtje apart zetten voor zo een behandeling?

alvast bedankt he

E
Eska

Esha2000 is minder sterk dan Baktopur. Baktopur zal na een behandeling meer goede bacteriën vernietigd hebben dan bv. esha, maar het werkt wel zeer goed ( beter dan Esha).
Als je het geeft Mich, zou ik die apart zetten, enkel maar om die goede bacs te kunnen behouden; Baktopur werkt zeer goed tegen Columnaris wat het vrouwtje wss heeft. De bacterie zit bijna altijd in het water en als het vrouwtje ergens een klein wondje heeft opgelopen kan het al prijs zijn...

-
-mich-

ok dan ga ik dat doen, ik ga een moes van een luchtfilter even over de ingang hangen voor baceterien te bekomen en zodat ik toch een filter heb, of zou ik dit niet doen?
of hou doen jullie dit?

grts

neujensl

Ehsa2000 is veilig te gebruiken in je bak voor zieke (en niet zieke) vissen
.. Dus de vis in quarantaine plaatsen is niet echt nodig .
Een reden om dit wel te doen , zou kunnen de dosering zijn als je een grote bak hebt ...

Lees er de uitgebreide informatie op volgende website even op na :
Productinformatie ESHA2000

Als je de mogelijkheid hebt om de vis apart in een bak onder te brengen , zou je dit wel kunnen doen
omdat die dan misschien net iets rustiger zit .Maar voor de medicatie hoeft het niet echt .

Dit in de veronderstelling dat er aan de andere vissen niks aan de hand is ...
Bij het minste vermoeden dat dit wel het geval is , zou ik een behandeling in heel je bak starten .
Vaak heeft schimmel te maken met verzwakking of (te) lage watertemperatuur en hebben de zwakste er dan eerst last van ...
Dit dus zeker ook controleren en misschien de temperatuur iets verhogen . En uiteraard andere vissen goed opvolgen .

E
Eska

-mich-" post=53501:

ok dan ga ik dat doen, ik ga een moes van een luchtfilter even over de ingang hangen voor baceterien te bekomen en zodat ik toch een filter heb, of zou ik dit niet doen?
of hou doen jullie dit?

grts

je kan een kleine filter zetten of gewoon doorluchten met een luchtpomp. Bacteriën gaan zich toch niet vormen in die tijd. Meestal zal drie dagen kuren al voldoende zijn, maar gebruik wel wat water van jouw groot aqua. En ververs nu en dan een beetje.

A
Aquarioot

Lees eens wat verder over baktopur
Er zijn ook baktopurtabletten te verkrijgen. Deze dienen om enrstige gevallen snel te kunnen behandelen. Bvb door de vis apart te zetten en hogere/meer doeltreffende dosis toe te dienen gedurende enkele uren/minuten, nadien zet men de vis terug in de hoofdbak en behandeld verder met de vloeibare variant

Dosissen enz vind je wel terug op de serasite

Tis allessinds goe spul
Veel succes (Y)

-
-mich-

Ok bedankt voor de info allemaal, ik ga ze er morgen proberen uitvangen in een lege 70 literbakje steken, luchtpompjes heb ik hier nog genoeg liggen :D, tijdens de behandeling mag er dan gevoederd worden? Diepvriesvoer enzo?, heb hier bactopuur staan vloeibare vorm, dus ga ik dat gebruiken.

E
Eska

Ja je mag wat voeren, maar zorg dat er zeker geen onopgegeten voedsel blijft liggen (Y)

-
-mich-

Ok bedankt he :D

-
-mich-

Viola de vrouw zit apart nu, heb het product toegevoegd, maar moet dit elke dag opnieuw gebeuren?, en de tl mag niet aanstaan he

Grts

E
Eska

ja, staat dat niet op de bijsluiter? kweet niet meer precies hoe lang baktopur is...

http://www.cichlidenkwekers.nl/sera-vismedicijnen/ staan alle medicijnen...

-
-mich-

De erste en indien noodzakelijk de 3 de dag van de behandeling, staat erop, en als ik ververs zal ik ook maar wat druppels bijvoegen zeker?

E
Eska

Je hoeft de helft niet te verversen natuurlijk, dus zoveel zal er niet uit zijn...het is straf spul..maar ik zou wel de derde dag dan ook doen.

-
-mich-

Ok super dan doe ik het de derde dag ook nog eens

A
Aquarioot

Ja denk dat je de 5e dag, 7e dag enz verder mag behandelen mocht het niet verbeteren
Als het beter is na dag 3 zou ik 'het spul' er nog tot 7dagen na eerste toevoeging in laten , en dan verversen/over kool filteren enz

-
-mich-

Ok bedankt, ik hoop natuurlijk dat de vrouw het overleeft he :s

-
-mich-

De eerste dag zit erop, ze kwam niet eten vandaag, heb haar stukjes mossel proberen voederen, maar niks, hopelijk komt ze morgen eten, de schimmel lijkt al een groot deel weggetrokken
Grts

X
Xoffus

hopelijk komt het goed!

s
start2aqua

Niet te veel zorgen maken mich, alles op zijn tijd. Ik heb ook geen trek als ik ziek ben hoor ;)

-
-mich-

Nee das waar start, vandaag doet ze het ook nog altijd goed, vanavond nog eens proberen voederen, zoniet terug het voer verwijderen natuurlijk