Eska's 75 liter blue fairy garnaal bakje

Eska , January 01 2013
E
Eska

De Cayman 60 ( 75 liter) wordt mijn nieuw garnalen projectje :)

Het wordt een garnalenbakje, waar ik de Blue fairy garnalen in ga kweken ( ook wel blauwe Sakura's genoemd); De garnaaltjes zijn al gereserveerd.

http://www.vissenschuur.nl/images/blue-fairy-sakura_578c38nb.jpg

http://www.robertsaquariumsite.be/image/Blauwe_fee_garnaal/blue_fairy.jpg

De hardscape is bijna klaar : akadama, hout, stenen.
De planten zullen mos en gras zijn ( Eleocharis acicularis en vivipara)

Filter is een Sera F400 sponsfilter. Via stopcontact en niet via een luchtpomp.

http://www.petstore.sk/Images/products/Sera-Filter-F-400-s-Regulaciou.jpg

Morgen bezoekje bij Mich, waar ik flame moss ga halen.
Andere mossen die worden gebruikt : Anchor moss, Javamos, levermos, Mayaca fern, fissidens fontanus

foto's volgen binnenkort :)

O
Oranda

Leuk om te volgen dit :) !!!

-
-mich-

Gaan deze niet kruisen met de rilis en de crs?, wel een mooi garnaaltje :D, de gele eitjes zijn mooi :p

E
Eska

Deze gaan volledig apart zitten, anders zouden ze idd kruisen. De rilli's en CR's ( die niet kruisen) zitten in de chocobak, allé, als ge da nog zo kunt noemen mee één choco :P

A
Aquarioot

Veel succes met de 'nieuwe' bak (Y)

j
jpjoeyjp2

:woohoo: hihi ge gaat u huis inrichten zoals die van antwerpen cichilde center heel u huis vol met bakken :woohoo: veel succes

s
start2aqua

Naar dergelijk filter heb ik heel lang gezocht, maar niet gevonden. Ideaal voor een garnalenaquarium!
Schoon beesten, ben benieuwd naar al dat mos. Zal mooi worden.

E
Eska

Thx, ja, twordt een poging tot nen keer nen echten scape :lol: Het staat naast de chocobak en die is natuurgetrouw genoeg :)

E
Eska

e

s
start2aqua

Ziet er leuk uit! (Y)
Zou alleen de stenen nog wat anders zetten. Het lijken nu 2 rijtjes stenen.
Aan de rechterkant/midden niets veranderen! Dit vind ik top.

E
Eska

Ja, inderdaad, die ene stenen zijn puur om 'het verhoog' tegen te houden, daar komt nog mos op, zou je in principe niet meer kunnen zien.
En de andere moet ik idd nog wa beter plaatsen (Y)

Nu, zal nog totaal veranderen met het gras erin en het boompje met het prachtige flame moss van Mich, waarvoor nogmaals dank Mich ;) (Y)

j
jpjoeyjp2

de straat van witte zand vind ik echt wel mooi maar bij waterwissel doe je deze dan heel voorzichtig of aan de andere kant van de bak anders vliegt dat wit zand toch heel je bak rond of niet ?

E
Eska

Thx! Ja, precies, er moet nog wa zand bij, maar das pas bij de afwerking :)

-
-mich-

Ziet er al goed uit :D, gaat nog zo mooi zijn als het ms mooi naar boven begint te groeie :D, gij ook bedankt ze eska :D, benieuwd als de scape volledig naar u zin staat :D

E
Eska

staat er nog nie in ze Mich, da boomke dat erin staat is met Anchor mos :silly:

E
Eska

A

-
-mich-

Inorme verandering seg, nu komt het straatje veel beter uit hoor

t
tsjarishe

Inderdaad een heel verschil. B)
Knap gedaan.
Dat lage grasachtige iets voor de stenen is wel leuk.
En ook leuk dat je je verbeelding de vrije loop liet en zo'n weggetje gemaakt hebt. Dat ga ik onthouden.

B
Berre83

heel mooi!

s
start2aqua

Jawadde Stef, je hebt jezelf weer overtroffen. Het is werkelijk een streling voor het oog :ohmy: (Y) . Dit moet het walhalla zijn van garnalen, kan niet anders!