iemand idee of dit draadalgen zijn?

jpjoeyjp2 , January 08 2013
T
Tejo

We verwijderden een deel van de bladeren die de algen vertoonden maar de algen die er waren, verdwijnen niet.
Worden alleen maar meer blijkt.
(zie foto's)
De planten van waar we de algen verwijderden valt wel mee ...
Dagelijks gebruiken we de producten thans, maar het gaat niet weg ermee!

En dan wordt de zijkant van ons aquarium onderaan na enkele dagen telkens weer vies ...

We maken het netjes schoon (met een oude bankkaart) maar na een dag of twee herbegint het en na enkele dagen is het resultaat weer als op de foto ...

Iemand die ons hulp kan bieden?????????????????????? :(

s
stefaan01

ik heb ook last van baardalgen.
ik heb japonica garnalen gekocht en chinese algeneter.
verder heb ik mijn lampen vernieuwd (waren 2 jaar oud).
De baardalgen zijn fel verminderd maar nog niet volledig weg.
Op de nieuwe bladeren zijn ze volledig weg op de oude bladeren zijn ze wel nog aanwezig (wel minder)
Ik merk wel op dat mijn aquarium overvol zit met vissen.

Sinds gisteren ben ik gestart met easy life algexit

z
zoetwatersteven

Zoals op die onderste foto heb ik ook in mijn klein aquarium.
Daarin zit ook z'n grond ( had ik beter nooit gekocht )
Ik dacht dat het weer blauwalg was.

Bij mij gaat het redelijk goed weg met gewoon 3/4 dagen donker maken.

T
Tejo

zoetwatersteven" post=59686:

En wat doet dat met de vissen ... en hoe donker maak je het?

T
Tejo

Daarin zit ook z'n grond ( had ik beter nooit gekocht )

Van die grond zijn we thans wel zeer kontent! Het 'poets' makkelijk en alleen op die plaats (tegen de kant onderaan) geeft het die vuiligheid en soms een heel klein beetje vooraan.
Tegen de avond staat wel een half uurtje de zon er nu op (hangen 'm dan wel toe) maar de lichtinval is daar dus wel het grootst --> ??!!

z
zoetwatersteven

Tejo" post=59687:

De vissen hebben daar geen last van voor zover ik weet.
Helemaal donker , gewoon het licht uit en een deken overleggen waar zeker geen licht doorkomt.
De planten zien er soms na z'n donkere dagen wel wat zielig uit.

Ik weet wel niet zeker of het bij deze soort ook werkt maar bij mij werkte het.

A
Aquarioot

Hevel je de bodem goed af ?
Er zit toch geen actieve kool in je filter, want deze slorpt ook veel meststoffen op zoals profito en carbo

G
Greg002

Die onderste foto lijkt mij toch geen blauwalg ze.. Alé, ik denk dat toch niet. Dan heb ik dat in élk aquarium en dat zou mij verbazen eigenlijk. Algen groeien toch altijd "vrij goed" tussen het grind en het glas denk ik?

A
Aquarioot

Greg002" post=59693:

Die onderste foto lijkt mij toch geen blauwalg ze.. Alé, ik denk dat toch niet. Dan heb ik dat in élk aquarium en dat zou mij verbazen eigenlijk. Algen groeien toch altijd "vrij goed" tussen het grind en het glas denk ik?

Meestal is het gewoon wat smeeralg tussen de ruit en grind. Die groene is geen smeeralg allessinds

z
zoetwatersteven

Dan zal het bij mij ook van die smeeralg zijn want het is inderdaad enkel op de grond , sorry lijkt wel wat op blauwalg.

T
Tejo

Wat is 'actieve kool in je filer' aub?
Help me es op gang waarnaar ik moet zoeken dan om te weten of dat zo is?
De vieze boel aan de ruit benedenkant, is nu wel groenig, maar meestal gewoon bruin afzetsel tegen het glas, vuiligheid dus. Maar het valt gewoon op dat het aan één kant meer is dan elders ...

A
Aquarioot

Actieve kool zijn meestal zwarte korreltjes, bij zeer kleine filters kan het in de vorm van een zwarte spons zijn

t
tsjarishe

zoetwatersteven" post=59689:

De vissen hebben daar geen last van voor zover ik weet.
Ik weet wel niet zeker of het bij deze soort ook werkt maar bij mij werkte het.[/quote]

Gaan die beestjes hun eten dan wel vinden als ze niets zien?

A
Aquarioot

Vissen zouden naart schijnt gewoon in slaap vallen in het donker. Dus als je 3dagen verdonkerd= 3dagen slapen. Zou dan ook gewoon wat minder voederen

r
route81

Aquarioot" post=59720:

Vissen zouden naart schijnt gewoon in slaap vallen in het donker. Dus als je 3dagen verdonkerd= 3dagen slapen. Zou dan ook gewoon wat minder voederen

Gewoon 3 dagen niet voederen. De vissen zullen er zeker geen last van hebben, integendeel...
Trouwens, de meeste vissen zullen het voer toch niet vinden. Het achterblijvend voer zal je aquarium enorm belasten. Gevolg: pieken in je nitriet/nitraat en weer meer kans op algen. Zo blijf je wel bezig.
De vissen kunnen zonder problemen een hele week zonder eten, laat staan slechts 3 dagen... (voor zover het geen jongbroed betreft.)