Dagboek 2 Berre83 juwel rio 240 (Z.A.)

Berre83 , January 16 2013
B
Berre83

vandaag de juwel rio 240 besteld.als alles goed gaat heb ik hem eind volgende week...

s
start2aqua

Proficiat met je aankoop. Heb hem zelf ook. Welke kleur heb je gekozen?

-
-mich-

Proficiat met de aankoop, leuk om weer een topic van bij het begin te volgen!

j
jpjoeyjp2

proficiat :whistle: al een visbestand op het oog als ik vragen mag

B
Berre83

ik heb hem int zwart besteld...en qua visbestand ben ik er nog ni helemaal uit.maar ik kan de bak pas na midden februari beginnen vullen,dus kheb nog veel tijd he :) maar zowiezo 25 kardinaaltjes,10 corydora's,een mooie L nr uiteraard.en wanneer alles goed draait komt er nog van iets een schooltje bij,maar ik weet nog niet wa.en der zouden dan ook nog cichliden of dwergcichliden bij komen.maar daar heb ik nog heel veel tijd voor om te zien wa juist :)

B
Berre83

en hierbij al wa foto's van het hout dat ik tot hiertoe al gekocht heb...

men 2 stukjes mangrovehout

dan een takje waar ik de naam ni van weet.dat stak mee tussen het mangrovehout,maar ik vond het wel mooi

en dan 2 foto's van men wortelhout.ik dacht dat het Chinees spiderwood was.maar de man van het ACC in merksem zei dat het een tropische houtsoort zou zijn.dus nu weet ik het nog ni zeker wat het dan wel is :) maar ik vond het zowiezo mooie stukken en dit sprong eruit,dus ik kon het niet laten liggen :) mss koop ik nog een stuk bij,maar het waren allemaal vrij grote stukken,dus voor de zekerheid wacht ik nog af...en van de prijs schrok ik ook.want ik had voor het spiderwood gebeld naar de zowizoo in kontich.en daar was de prijs 27euro de kg.en dit koste 25euro het stuk.en dit stuk weegt bijna 1kg 750.dus dan viel de prijs heel goed mee...

j
jpjoeyjp2

ziet er prachtig stuk hout uit benieuwd hoe het in de aqurium zou passen

A
Aquarioot

Proficiat met de nieuwe aankoop en het mooie hout (Y)
Zal zeker en vast een mooie scape worden
Ben zeer benieuwd naar het vervolg ;)

B
Berre83

ik weet nog ni juist wat ik met da wortelhout ga doen...op de bodem leggen of mss ergens halverwege de achterkant bevestigen...

E
Eska

Zeer mooie stukken hout :blink: kan je veel mee doen

s
start2aqua

Vind ook mooie stukken hout! Kijk eens in mijn rio240 topic, Berre. Daar heb ik ook spiderwood aan de brug opgehangen. Gewoon gaatje doorgeboord en een strap doorgehaald.

B
Berre83

@start2aqua...ja ik vond da zeer mooi hoe je da hebt gedaan me da spiderwood.maar ik denk dat het met mijn stuk niet zo mooi gaat zijn omdat het een vrij groot stuk is.ik denk dat het mooi is als da op de bodem staat...maar ik kan het pas goed bekijken als de bak hier sta me grind in

B
Berre83

grind en stenen zijn ook al gevonden...dus ik heb alles om te starten,behalve de bak zelf nog :)

B
Berre83

en men kast staat nu ook terug voor 99% waterpas...gewoon onderaan 2 latjes gezet en ze stond vanzelf terug bijna zoals ze was voor ze 1cm doorgezakt was.dus ik heb er het volste vertrouwen in!

E
Eska

Je bent zooo klaar voor dit aquarium Berre!! :lol:

B
Berre83

zo goed als ja.ik moet enkel nog zien voor nen achterkant.tzal wss ne gewone poster worden.maar ik twijfel of ik ni gewoon ne zwarte zou nemen...

E
Eska

ik heb nog nen akwaline achterwand liggen Berre, maar ge zou die wel moeten plakken dan :)

B
Berre83

merci voor het aanbod ;) tis natuurlijk mooier dan ne poster.maar persoonlijk wil ik da ni.want heb het overwogen.maar als je die achterwand na een aantal jaren beu bent,dan is da een heel gedoe om die te vervangen.en me ne poster hou ik mijne aquarium meer ongeschonden he :D

E
Eska

das just, kon het maar voorstellen hé :lol:

-
-mich-

Dan zou ik zwart neme berre da gaat meer diepte crieeren normaal