TL naar LED

zoetwatersteven , January 18 2013
z
zoetwatersteven

Kan je van TL lampen naar LED lampen verwisselen zonder grote aanpassingen?

s
start2aqua

Is te zien wat je wilt? Ik heb in de ene bak ledstrips gekleefd op mijn TL lichtbalk. In mijn andere bak heb ik 3 ledbuizen op mijn brug bevestigd met enkele straps. Dus eigenlijk niks van aanpassingen moeten doen.

E
Eska

Oppassen met planten en led wel...led verlichting is nog altijd niet voldoende voor goede plantengroei.
Mijn led is als bijverlichting ( 's avonds en 's morgens) maar zou absoluut niet voldoen als 'hoofdlicht' ;)

T
Tejo

Hoe lang laat je het hoofdlicht dan branden? (tov het ledlicht)
Wij laten licht branden met een onderbreking.
De eene zegt ok, de andere zegt niet goed ...
Wat is het beste?
De lampen staan op een klok dus de onderbreking is altijd identiek en op hetzelfde moment en even lang!

E
Eska

voor de planten is dit niet zo goed, omdat je dan met een volledige stop in hun fotosyntheseproces zit.
Maar blijkbaar hebben ze er geen last van als ik ze zo op foto zie :P Dus als de planten er niet echt op reageren mag je dit zo laten...je hebt toch meest echinodorus en Vallisneria, en die kunnen daar wel tegen...

Mijn led begint 's morgens, om 12 uur de TL tot 21 uur en daarna weer led.

z
zoetwatersteven

Oei ik heb niets gekregen dat hier gereageert was!
Spijtig dat led niet helemaal kan.
Mijn aquarium van 60 cm ( met paarse betta ) zijn lamp is kapot , niet echt de lamp , ik zal het proberen uitleggen.

De lamp zit dus in de kap en aan de ene kant zit de lamp vast voor de elektriciteit enzo en aan de andere kant zit z'n haakje voor de lamp tege te houden, dat is afgebroken ( zou niet weten hoe het kan ) even geen last van gehad behalve dat ik moest zien dat ze niet in het water hing maar ze bleef wel branden , en nu de laatste dagen valt ze altijd uit en als ik dan beweeg gaat ze aan , maar nog geen 10 min later is ze uit.
Het is een aquarium van juwel en ik heb het nog maar van januari 2012 , grotere rommel kan je als je het mij vraagt niet hebben..

A
Aquarioot

zoetwatersteven" post=55987:

Het is een aquarium van juwel en ik heb het nog maar van januari 2012 , grotere rommel kan je als je het mij vraagt niet hebben..

Garantie? Normaal is dit 2jaar van kracht

z
zoetwatersteven

Aquarioot" post=55989:

zoetwatersteven" post=55987:

Garantie? Normaal is dit 2jaar van kracht

Inderdaad kan ik proberen bedankt nu nog hopen dat ik het ticketje nog heb :dry:

B
Berre83

bij juwel heb je idd 2j garantie...spijtig dat een nieuwe lampenkap bijna zoveel als de bak kost he :)

z
zoetwatersteven

Berre83" post=55993:

bij juwel heb je idd 2j garantie...spijtig dat een nieuwe lampenkap bijna zoveel als de bak kost he :)

Inderdaad heb ik ook al gemerkt.