pompsysteem

Berre83 , January 19 2013
B
Berre83

ik zou graag vanaf nu men water met een pompje in en uit men aquarium willen doen.maar weet iemand me wat voor pompjes dat kan doen?want ik denk niet dat je dat kan doen met een aquafilterpompje of ben ik verkeerd?

mvg,

neujensl

Ik neem aan dat je bij het verversen van water bedoeld ?
Op zich zou je hiervoor de pompjes moeten kunnen gebruiken die ook voor binnenfilters dienst doen ...
Maar behalve het feit dat je niet zelf moet aanzuigen zie ik niet direct een voordeel ...
Bij gewoon met buis aanzuigen kan je tussen emmers wisselen makkelijk even vinger op darm doen en stoppen .
Met een pompje komt er meer druk op denk ik ...
Ook moet je goed opletten dat de pomp zichzelf niet droogpompt en het mag dus zeker niet te snel gaan ...

A
Aquarioot

Hangt er een beetje vanaf wat er precies wilt e

Als je bvb met een ton op een karretje werkt voor verversen ofzo. Hou dan rekening dat die ton wss op de grond staan en dus ook tot een bepaalde hoogte(wss iets van 1.5m hoog) water moet kunnen pompen

Ook de grootte van de bak speelt een rol natuurlijk , dat je nie te snel water oppomt zodat de temperatuur te snel daalt ofzo

B
Berre83

ik dacht om gewoon een emmer naast de bak op de kast te zette.en dan een pompje met ne schakelaar ofzo te gebruiken en zo emmer per emmer erin en eruit te doen.want ik kan idd gewoon aan een darmpje zuigen en dan lukt het ook.maar enkel om het water uit de bak te halen,want dan staat het water hoger dan in de emmer.maar als ik water terug in de bak wil doen,staat het water in de emmer altijd lager.dus dan word da een gesukkel.en met een pompje met de juist maat van darmpjes op leek me precies iets makkelijker.maar mits ik daar totaal geen ervaring mee heb weet ik ni tot hoeverre je da kan doen zo of op een andere manier...

E
Eska

Als het aqua niet al te ver van een gootsteen staat én als je leidingwater gebruikt is de JBL aqua in/out ideaal.
Ik gebruik het om het water uit te laten ( wel zonder de afhevelbuis ;) ) :

http://files.rakuten.de/068ca72120962258c8ebfd43a72c877b/images/482cbad14971f6260e477c8d5560d617.jpg

Het afgelaten water in emmers, kan je idd simpel met een pompje weer in het aqua doen. Een gewoon opvoerpompje volstaat.

Bv.

http://www.eurotuin.be/Repository/Cached/EHEIM/pomp_compact-230.jpg

A
Aquarioot

Ik heb vroeger nog een gat geboord aan de zijkant onderaan van een emmer. Daarop dan een zo'n plastiek kraantje geschroefd(weet nie hoe die kraantjes noemen, kwam uit Brico). Op dat kraantje een darm gestoken

Dus dan gewoon emmer op de lichtkap zetten en kraan open e. Zie natuurlijk wel dat die lichtkap stevig genoeg is voor de emmer e

B
Berre83

den bak sta toch ne meter of 6 van een kraan af.dus zo'n pompje is in de toekomst mss wel het beste tot hiertoe :)