Aquariumkast

Nightelven , January 20 2013
N
Nightelven

Ik ben al een tijd aan het denken om mijn aqua te verhuizen van de keuken naar de eetplaats. Ik heb maar 1 probleem; heb geen kast waar hij op of in kan staan.
Heb wel zo antieke wandkasten, maar denk niet dat mijn grootmoeder zou lachen moest ik daar beginnen in zagen en boren :P

Dus ik vroeg mij af of die massief grenen kasten van bij de Leenbakker eigenlijk stevig genoeg zijn om het gewicht te dragen.
Waarom Leenbakker? Is hier dichtbij en goedkoop :P

E
Eska

Normaal wel hoor, zie wel dat die in het midden wat ondersteund is en niet enkel aan de buitenkanten..eventueel in het midden wat versterken ( met wat stukken hout bv).

Mijn 240 staat op een ikea kast ( met in het midden ook poten) en dat gaat perfect! (Y)

-
-mich-

Men vorige meter aqua stond op een leenbakker kast nooit problemen me gehad :D

A
Aquarioot

Ik had een 100L bakje staan op een goedkope WEBAkast zonder versteviging int midden
Deze boog een beetje door in het midden

Afmetingen: 80*40*30

N
Nightelven

Okies, bedankt alleszins. Want nu staat die dus op een vensterbank die verlengd is door een plaat. Maar we hebben eens water binnen gehad en die plank is op een hoek nat geworden.
Ik heb dus schrik dat het 1 dezer dagen "krak" ga zijn. Dus beter voorkomen dan genezen :cheer:

k
kvm1904

Mijn rio 180 l staat toevallig ook op een Leenbakker kast, zonder problemen ;) je moet er idd enkel op letten dat er in het midden ook poten staan....