Crystal red bakje draadalgen

nieck01 , February 10 2013
E
Eska

Ziet er idd al stukken beter uit!, met die profito en CO2 komt alles goed :cheer: (Y)

n
nieck01

Met dat slecht weer daar buiten heb ik er van geprofiteerd om nog eens wat algen weg te zuigen dit week-end ,had niet veel tijd gehad deze week, en de algen waren weer goed gegroeid .Ziet er nu wat beter uit; heb ook nog wat snel groeiende planten bij gezet grof hoornblad.Ook nog een fles met water en suiker & gist klaar gemaakte .

n
nieck01

Vraagje wat wil men zeggen met ( 20ppm)?

A
Aquarioot

nieck01" post=57022:

Vraagje wat wil men zeggen met ( 20ppm)?

Euh, de hoeveelheid van iets van een waterwaarde

Maar meestal gebruiken we mg/L ipv ppm (ppm is dus niet gelijk aan mg/L)

n
nieck01

(KNO3, bijvoorbeeld EasyLife Nitro) toe (tot minstens 20ppm).

n
nieck01

Hoe dom kan ik zijn , :woohoo: Juist beseft dat ik de verkeerde algensoort aan het behandel ben, het is geen draadalge naar blauwalgen .Man man man ezel !

j
jpjoeyjp2

das minder klote alg is er moeilijk uit te krijgen :angry:

n
nieck01

Ik hoop van niet,ik was wat aan het rond hangen op internet en kwam dit tegen http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg
ik dacht dat het draadalgen was die ik had naar niets is minder waar. Dus ga ik dat nu toepassen. :sick:

A
Aquarioot

nieck01" post=57032:

Ik hoop van niet,ik was wat aan het rond hangen op internet en kwam dit tegen http://www.aquascaping-blog.com/blauwalg
ik dacht dat het draadalgen was die ik had naar niets is minder waar. Dus ga ik dat nu toepassen. :sick:

Oei, hadden toch beter draadalgen geweest ze

n
nieck01

Ja zeg dat wel Aquarioot,

Heb mijn aqu met zwarte pvc over trokken ,moet nu 3 a 4 dagen geen licht aan is niet leuk om te zien zo een zwarte blok in de keuken ,naar alles het niet anders kan hopelijk hebben de cr er niet teveel last van .

A
Aquarioot

De vissen ondervinden er meestal niet zo veel last van van die verduistering
Sommige vissen moeten nadien wel even terug op kleur komen, neons zijn bvb maar bleke visjes zonder blauwe streep na zo'n verduistering

n
nieck01

Vandaag de zwarte pvc van rond mijn klein bakje gedaan ,na vier dagen ,op het eerste zicht is het gelukt geen algen meer te zien .50% water ververst en de filter gekuist ,co² klaar gemaakt en profito en nitro bij gedaan, nu nog het water testen . hopelijk blijven die algen nu weg . :angry:

n
nieck01

Water getest, temp 25°c
kh: 5°
gh: 8°
ph: 7.60
no 2: 0.0 mg/l
no 3: 0 mg/l
po 4: 0.0 mg/l
nh 4: 0 mg/l
nh 3: ongevaarlijk
µs: 582
Nitro& fosfo 2ml er bijgedaan

E
Eska

ziet er goed uit Nick!! blij dat de algen weg zijn (Y)

n
nieck01

n
nieck01

En daar bij een foto's van het bakje, waar er geen algen meer zijn. :cheer:

A
Aquarioot

Goed dat de algen weg zijn, houden zo (Y) :cheer:

B
Berre83

(Y)

E
Eska

Heel mooi bakje!!!

n
nieck01

Vandaag wat water getest voor ik Nitro en fosto er bij doe.
Po 4 : 0.25 mg/l
No3 : 25 mg/l

Ik ga er vandaag geen bij doen, zal de komen de dagen dat blijven in het oog houden.