Instellen Grässlin Voederautomaat Rondomatic 400

Greg002 , February 11 2013
G
Greg002

Ik heb onlangs een Grässlin Voederautomaat Rondomatic 400 gekocht via zooplus en in de "handleiding" stond om eerst na te gaan ofdat de voederbakjes niet automatisch allemaal vallen (dus ook daar waar er geen 'marker' is ingesteld om te voederen) en bij mij is dit zo.

Iemand ervaring met de Grässlin Voederautomaat Rondomatic 400? Hoe stel ik deze juist in? Mijn voederbakjes vallen gewoonweg als de tijd passeert, ze vallen niet enkel wanneer ik een "voederpunt" heb ingesteld.

neujensl

en al "ontdekt" hoe die werkt ?
Ik heb wel wat info gevonden online , maar was niet echt duidelijk ...
Je zou de ring moeten verdraaien zodat die de tijdschakelaars "vast" zet ...
en de tijd ook juist syncroniseert ...

G
Greg002

Ik heb het gevonden!

De voederautomaat moet 1 dag draaien voor hij correct werkt. (1ste dag dus GEEN voer in steken!)
Als er nieuwe "markers" worden gestoken voor nieuwe voedertijden, dan moet hij weer een dag draaien zonder eten.
Als je geen dag wacht vallen de bakjes random..
Als de stroom wordt uitgetrokken / er aan het klokje wordt gedraaid, dan moet je ook weer een dag wachten!

Ik heb'm nog ni echt heel uitgebreid (over langere periode) kunnen testen omdat'k maar weinig thuis was de laatste tijd en het ni vertrouwde om de voederautomaat te laten draaien zonder uitgebreid te testen.

Volgende week ga ik hem meerdere dagen laten draaien en hopelijk doet hij het goed! Doseren is in ieder geval zéér handig en makkelijk.

A
Aquarioot

Werd wel eens tijd e :lol: