Ramirezi's vechten?

Tejo , February 17 2013
T
Tejo

Wij hebben twee ramirezi's maar zo mooi als ze de eerste weken samen zwommen, zo boos lijken ze nu op elkaar.
De een gaat regelmatig achter de ander en op bepaalde momenten hangen ze met hun lippen tegen mekaar (vooral tijdens het voederen)!
Het lijkt agressief gedrag en ik vraag me af of het erger wordt en of ze mekaar kunnen kwetsen zo?
Het is altijd dezelfde die begint ...

E
Eska

zijn het twee mannetjes?

T
Tejo

Ik denk dat het wel, ik zie toch geen verschil.
En dacht dat die van de winkel dat ook zeiden; enkel mannetjes (de 4 dwerggoerami's ook)

En één van de twee tetra's jaagt ook veel achter de neons??

E
Eska

twee mannetjes gaan idd rapper vechten...mijn excuses dat ik het zeg, maar de winkel waar je gaat geeft vreemde adviezen hoor!

Dwerggoerami mannetjes kunnen wel.

Tejo" post=55861:

En één van de twee tetra's jaagt ook veel achter de neons??

je bedoelt één van de ramirezi?

T
Tejo

Neen, ik bedoel de Tetra's (hebben twee Rosy tetra) waarvan eentje gaat jagen achter de neon-tjes ...

En geen excuses tov de winkel hoor! Wij zijn maar leken (beginners dus) en moeten het allemaal maar geloven hé ...

E
Eska

Je bedoelt Hyphessobrycon rosaceus? Neons zijn ook tetra's hé, vandaar dat ik het niet begreep.

je hebt er twee, dit zijn absoluut schoolvissen, als je ze met minder dan 5 houdt, worden ze agressief, het zal enkel maar verergeren met ouder worden. Stop er een stuk of drie/vier bij en ze zullen de neons met rust laten.

T
Tejo

Idd, die bedoel ik!

Weer een fout van de winkel dus!!! :angry:
Maar we zijn al met 17 in het bakkie, daar nog een aantal bij ... vrees voor overbevolking! :ohmy:
En te denken dat deze de rustigste uit de bak waren eerst! :blink: :blink:

E
Eska

het zijn één van de weinige territoriumvormende tetra's...territorium is maar klein ze en wordt vooral gevormd als ze met te weinig zitten ;) : zodra ze in een school zitten vermindert dit gedrag

T
Tejo

zodra ze in een school zitten vermindert dit gedrag

Verminderen maar niet noodzakelijk 'verdwijnen'?

En wat met de overbevolking ...

Enne, iemand die notie heeft van de ramirezi's actie onderling?

E
Eska

serieus verminderen, maar goed, een vis zit altijd wel es achter een ander aan, zolang het niet tot kwetsuren of voortdurend het geval is, is niet erg.

het bekvechten van de ramirezi is puur omdat het twee mannen zijn, dit zal blijven duren

T
Tejo

het bekvechten van de ramirezi is puur omdat het twee mannen zijn, dit zal blijven duren

Twee mannen, dus geen kleintjes ooit ... :ohmy:

Enne, dat bekvechten is onschadelijk? Of kunnen/zullen ze elkaar verwonden?

E
Eska

neen, zolang er één dominant is en de ander dus het onderspit delft in de hiërarchie zal het fel verminderen
Het blijft duren tot de alfa man is bepaald dus, als ze het niet opgeven, kan dit wel tot de dood leiden jammer genoeg

T
Tejo

Bedaaaaaaaaaaaaaaaaaankt!!

Ik word hier telkens slimmer en slimmer ... :silly: 't Is leuk om bij te leren!

z
zoetwatersteven

Mijn mannetje achtervolgt ook altijd het vrouwtje maar dat zal wel om een andere reden zijn denk ik.
Af en toe komt er ook wel eens een gevecht voor zoals je zegt .

D
Disco

Welkom op het forum, Tejo!

Je bent van Kuringen? Ja?
Heb je je visjes gekocht bij "Hustinx" in Hasselt?

T
Tejo

Idd Disco, bij Hustinx alles gehaald, aquarium inclusief planten, vissen, producten ...
En in principe erg tevreden over de service geweest ... (Y)
Gekend bij jou?

D
Disco

Ja!
En vind het géén gezellige winkel.
Wel heel veel keus aan visjes, en .... als je er bent om iets te kopen zijn ze vriendelijk.

De aanbevelingen, die ze je geven zijn puur gericht op de "verkoop"!
Hoe meer hoe liever.
Een voorbeeld:
Mijn nieuw aquarium (aangekocht verleden jaar jan-feb) was daar zo maar eventjes €212 duurder dan in ACC (Antwerps Cichliden center) !!!!
Van een prijsverschil gesproken!

Dat het soms gaat over visjes, die helemaal niet te samen passen, daar malen ze niet om.

Ik kom er alleen nog, om wat voer voor mijn visjes te halen als het even niet anders kan.
Is maar 17 Km voor mij.

Ga eens rondneuzen in het "Diestersaquarium" in Diest.
Of "Aqua Bilzen" in Bilzen.
Hier krijg je correcte info/raad en prima begeleiding bij je aankopen. ;)

T
Tejo

Mijn nieuw aquarium (aangekocht verleden jaar jan-feb) was daar zo maar eventjes €212 duurder dan in ACC (Antwerps Cichliden center) !!!!
Van een prijsverschil gesproken!

Ons aquarium was daar stukken goedkoper dan bv. in de andere aqua-winkel te Hasselt ...
Die in Diest en Bilzen, ken ik niet, maar ik ga er zeker een keer kijken.

Hustinx is mss idd niet 'gezellig' maar ik ga er ook niet heen om 'n koffietje te drinken hé ;)
Maar ik vind dat ze mooie en gezond-ogende vissen hebben ... ??

17km! Amai, das nog ver! Voor ons is Hustinx amper 3 km zoiets ... snap je dus waarom we daar terecht kwamen ... (Y)