aquarium afhevelaars

jpjoeyjp2 , February 22 2013
j
jpjoeyjp2

is er een verschil in afhevelaars bv dat sommige makkelijk de vispoep afzuigen dan andere omdat de vispoep van mijn pleco ongelooflijk zwaar dus dens zijn en vrij moeilijk kan afzuigen met een mijn afhevelaar zou een andere beter zijn of is dit allemaal het zelfde ?

neujensl

uiteraard zijn er wel verschillen . Maar ... het principe is altijd wel hetzelfde .
Vooral het formaat van de "klok" kan wat verschillen .
Het resultaat van een grotere klok is dat je meer vuil tegelijk gaat afzuigen ,
ook echter meer water dus ga je ook sneller moeten werken .
Deze moet dus ook een beetje aangepast zijn aan het volume van je bak .
Persoonlijk ben ik nogal te spreken van de Tetra GC-reeks
deze zijn er in 30 -GC40 -GC50
[video width=425 height=344 type=youtube]oayiBhsDKYg[/video]Tetra Afzuigklok productpresentatie

Waarom niet een zelfgemaakt exemplaar proberen ?
klein plastic flesje (0.5/0.75/1l ) ,bodem er uit , gaasje er tussen , slang(etje) er op ... en zuigen maar ...

g
guido240

Die TretraTec is inderdaad handig om te hebben. Heb deze nu een kleine maand en bruikbaar in verschillende afmetingen aquaria.

TOP (Y)

j
jpjoeyjp2

zorgt het veiligheids gaten niet die er voorkomen dat er vissen worden opgezogen ervoor dat de lange stronten zoals deze van een pleco ook verstopt daar ?

l
len

de modellen van sera en ferplast vind ik persoonlijk ook zeer handig, die van sera is zeer eenvoudig, als ook die van ferplast, maar die van ferplast hebben een handige "mond" vind ik. de modellen van tetra hebben met hun roostertje en hun kraantje bovenaan wat meer "opties"

A
Aquarioot

Ik gebruik die ronde versie van sera, is gewoon simpel en goedkoop spel waar ik zeer tevreden over ben
Deze is wel handig in grote bakken zoals die van uw discussen, voor kleinere bakken is deze wss te lomp/krachtig

http://www.sera.de/nl/pages/producten/in_category/reinigung-133/product/sera-bodemreiniger/

Er is ook een 3-hoekig model van, waarvan ik geen ervaringen kan meedelen