Dennerle Nanocube 30_Rio

RIO240 , March 07 2013
R
RIO240

Na het zien van de vele nano'tjes op het forum, dacht ik waarom probeer ik dit ook niet eens.
Heb na wat rondkijken mij een dennerle nanocube 30 aangeschaft.
Na hier nog wat meer gelezen te hebben, heb ik zoals len een "DENNERLE Nano CO2 set space" aangeschaft.
De plantjes groeien gelijk zot! Naast de Co2 doe ik er ook nog dennerle nanobemesting en FB7 Bactoclean in.
De crustafit en de mineralen moet ik er maar in doen als de garnaaltjes erin zitten zeker?

Plantenbestand:
Hemianthus Callitrichoides
Hemianthus micrathemoides
anubias nana
rotala rotundifolia
pogostemon stellatus
Alternanthera cardinalis (denk ik toch)
Ludwigia palustris
een crinum, maar welke soort weet ik niet
de plant links weet ik de naam niet en het mos ervoor is mij ook ontglipt.

Momenteel zit hij nog volledig in de opstart, al 2 weken ingedraaid.
Nog geen tijd gehad om de waterwaarden te meten. Dit zal in de loop van de week gebeuren.
Normaal gezien komen er CR in, maar na Eska's blue fairy te hebben gezien, begin ik toch te twijfelen.

Hier enkele foto's:

B
Berre83

is wel mooi!

E
Eska

Heel mooi...er staat precies een Aponogeton ulvaceus in ook, toch aan de bloem te zien. Zal wel een beke te groot worden ;)

De crinum is een crinum natans.

R
RIO240

dank je wel!

van die Aponogeton ulvaceus wist ik niet dat het zo groot zou worden, zal ze dan maar in mijn Osaka320 plaasten, heb
deze dan toch gevonden. Kheb wel naar Parijs moeten rijden :silly:

E
Eska

Naar Parijs? :lol: Blij dat je hem gevonden hebt, kijk uit naar het dagboek :silly:

Ja, de Aponogeton zal idd veel meer tot zijn recht komen in de osaka..Het is een prachtige plant - heb ze ook staan - maar ze blijft jammer genoeg niet, na een jaar zal die afsterven, omdat de meeste Aponogeton-soorten een droogteperiode doormaken in de natuur. Je kan wel de knol bewaren in vochtige aarde en dan begint hij na een paar maand weer te schieten ;)

A
Aquarioot

Bak ziet er prachtig (Y)

Ben ook zeer benieuwd naar de OSAKAbak :cheer:

R
RIO240

@eska
ja naar Parijs, enige niet online winkel waar ik hem kon vinden ( niet meer verder gekeken dan eigenlijk)
het dagboek zal wel maar volgen binnen een maand of 2, nadat we verhuist zijn.
dan zal het tanga project in mijn Rio ook verder gezet worden.

@aqua
merci! dusja nog even geduld voor de Osaka

-
-mich-

zeer leuk bakje :D, vind het wel heel mooi hoe de bloem boven water komt

z
zoetwatersteven

Ziet er heel goed uit :)

R
RIO240

Vandaag mijn waarden eens op gemeten en het is niet wat ik wou :(

PH=7,6 --> dus PH veel te hoog wou rond de 6,5 hebben.
KH=8 - zou ik graag 4 hebben
NO2=0,1 --> moet 0 zijn
GH=12
NO3=5
PO4<0,02

dus om mijn PH te verlagen, zou ik ofwel osmose water kopen ofwel regenwater( uit de regenput of uit de vijver van mijn ouders) gebruiken. Of toch beter iets anders?
Alle ideeën zijn welkom, zal nog veel werk hebben om alles op punt te zetten.

R
RIO240

@ mitch bedankt, de bloem is al wat meer open gegaan en is al wat groter.
Er is zelfs al een 2de bloem op komst

@steven bedankt! we doen ons best!

A
Aquarioot

RIO240" post=56898:

Vandaag mijn waarden eens op gemeten en het is niet wat ik wou :(

PH=7,6 --> dus PH veel te hoog wou rond de 6,5 hebben.
KH=8 - zou ik graag 4 hebben
NO2=0,1 --> moet 0 zijn
GH=12
NO3=5
PO4<0,02

dus om mijn PH te verlagen, zou ik ofwel osmose water kopen ofwel regenwater( uit de regenput of uit de vijver van mijn ouders) gebruiken. Of toch beter iets anders?
Alle ideeën zijn welkom, zal nog veel werk hebben om alles op punt te zetten.

Vijverwater zou ik niet gebruiken vanwege de mogelijke parasieten dat er in kunnen zitten. Het is ook niet echt vers water e

Ik zou eerder osmose of regenwater overwegen, wat het gemakkelijkste uitkomt voor u. Zorg wel dat je regenwater eerst filtert over actieve kool voor gebruik, want kunnen nl schadelijke stoffen in zitten vanwege luchtvervuiling etc

R
RIO240

Het zal dus regenwater worden, snel eens een emmer buiten zetten!
Weet er iemand waar je orange sakura garnalen kunt vinden, die toch mooi op kleur zijn natuurlijk?

A
Aquarioot

Er zijn 2 handelaars/kwekers in Gent met voornamelijk garnalen, mss daar eens luisteren
http://garnalenhuisje.be/
http://www.garnalenshop.be/index.php