vraagske over interne Juwel filter

Berre83 , March 11 2013
B
Berre83

wanneer ik is een spons of turf moet vervangen,dan moet ik er altijd een deel uithalen.maar wanneer ik er alles terug in steek en de filter terug op zet,dan vliegt er soms weinig of veel vuil uit de filter in mijne bak...weet iemand hoe ik da kan voorkomen???

A
Aquarioot

Zit er een buisje op de uitstroom ?

Indien ja, ik doe hier altijd wat witte watten rond met behulp van een rekker of trekstrip. Na een uur of 2 verwijder ik die watten en zo heb ik geen last van dat vuil van de filterreiniging

z
zoetwatersteven

Heb dit ook meestal , ik kuis hem uit en kuis de filter zelf ook , ik bedoel dus het plastik waar het allemaal inzit.

E
Eska

Berre83" post=56859:

wanneer ik is een spons of turf moet vervangen,dan moet ik er altijd een deel uithalen.maar wanneer ik er alles terug in steek en de filter terug op zet,dan vliegt er soms weinig of veel vuil uit de filter in mijne bak...weet iemand hoe ik da kan voorkomen???

Ik stop wat witte watten in een netje en hou of hang dit voor de filertuitlaat..Als ik dan het stopcontact insteek vliegt de vuiligheid in het netje en de watten en komt niet in het water terecht ;)

-
-mich-

Gebruiken jullie het originele filtermateriaal van juwel, of zijn er van jullie die dit veranderen?

B
Berre83

ik gebruik het origineel...en merci voor de tip van die filterwatten tegen de uitstroom te hangen.goeie tip

E
Eska

-mich-" post=56867:

Gebruiken jullie het originele filtermateriaal van juwel, of zijn er van jullie die dit veranderen?

Ik verknip grote matten, groffe en fijne ( 50cm/50cm)

B
Berre83

ja da ga ik in de toekomst ook wel doen wss...maar ik had alle sponzen erbij gekregen,dus die laat ik er nu nen hele tijd inzitten natuurlijk...maar tzal wel een stuk goedkoper zijn zeker dan de originele sponzen???

A
Aquarioot

Berre83" post=56891:

ja da ga ik in de toekomst ook wel doen wss...maar ik had alle sponzen erbij gekregen,dus die laat ik er nu nen hele tijd inzitten natuurlijk...maar tzal wel een stuk goedkoper zijn zeker dan de originele sponzen???

De prijs van zo'n 50x50 filtermat kost in PD ongeveer evenveel als 1 zo'n voorgesneden sponsje van Juwel of gelijk welk merk :dry:

B
Berre83

oke dan ga ik da zeker zo doen vanaf ik de deze moet vervangen....maar is die groene voor het nitriet dan niet nodig?want die zou ik wel om de 2 maand moeten vervangen volgens de richtlijnen Juwel

A
Aquarioot

Die groene is overbodig

B
Berre83

oke goe om te weten ;)