Overtollig planten opsturen naar derde .

nieck01 , March 23 2013
n
nieck01

Dag iedereen ,

Een klein ideetje , ben aan het snoeien geweest en wat herplanten in mijn meter aqu ,toe ik in de vuilbak keek vond ik dat jammer dat al die planten die ik teveel had moet weg gooien . Kan dat niet anders vroeg ik mij af .Bv mensen gaan snoeien kondigen het aan op het forum ( wanneer, welk planten ) .Mensen die interest hebben gaan dat zien en kunnen er op ingaan ,zo kan de planten worden opgestuurde met de post bv op maandag of ten laatste op dinsdag ,zo ze niet te lang onderweg zijn ,alles ze het week-end nog in de post moeten door brengen zijn ze zeker om zeep voor ze aankomen .De persoon die de planten ontvangt moet juist maar de verzendingskosten terug betalen aan de persoon die hem de planten heeft opgestuurde .Ik weet dat er mensen zijn van de streek Roeselare die dat doen .Die hebben meestal planten aquarium's. T'is maar een idee hé kweet niet of er interest of het mogelijk is , moet zeker nog verfijnde worden en de puntjes op de I gezet worden .Alles er hem iemand geroepen gevoelde :lol:

E
Eska

Ja, das geen probleem hé, heb ik al vaak gedaan; Je kan het hier gewoon op het forum plaatsen ( bij te ruil of te koop topic) en diegene die geïnteresseerd zijn laten wel wat weten hé ;)

A
Aquarioot

Doe ik ook als er veel gesnoeid word
Het hangt ook wat van de soorten planten af Iemand die net een bak opstart is tevreden met zowat alles

B
Berre83

da word hier toch al lang gedaan wanneer mensen iets over hebben...!
ik heb da ook al willen doen,want kheb int verleden ook al veel snoeisel weg gegooid...maar kwil ni een aantal mensen per snoeibeurt over de vloer krijgen voor een gratis plantje!dus ik zou dan bv nen symbolische euro vragen per bussel ofzo.en opsturen zou ik persoonlijk ni doen,want dan moet ik er nog meer moeite voor doen dan diegene die ze wil :D en een week op voorhand aankondigen dak ga snoeien en die bepaalde planten dan heb lijkt me ook ni te doen.want als er een paar dan interesse hebbe,dan moete uw snoeisel mss ook nog nen tijd bijhouden omdat ge ni altijd direkt makkelijk kunt afspreken ofzo.dus da lijkt mij nen hele rompslomp voor een paar euro's/gratis in plaats van het weg te gooien...alle das mijn gedacht he :)

n
nieck01

Ik was daar niet van op de hoogte ,dat het al gedaan werd .

B
Berre83

nieck01" post=57302:

Ik was daar niet van op de hoogte ,dat het al gedaan werd .

der is geen apart topic ofzo voor,denk ik :) maar sommige boden hier toch al is mos ofzo aan,maar meestal te ruil...

E
Eska

ja zet het gerust bij het te ruil topic of zo, mensen zullen het wel lezen...en zet gratis in de topic titel, dat trekt direct aan :lol: