Nederlandstalig Zoetwatersymposium 12 mei 2013

Dabte , March 31 2013
D
Dabte

Nederlandstalig Zoetwatersymposium zondag 12 mei 2013

Programma:

09u00 Onthaal

09u30 lezing 1 Gilbert Maebe
“De familie Pseudomugilidae” (Blauwoogjes)

11u00 lezing 2 Gerald Bassleer
“De belangrijkste problemen met onze zieke vissen: preventie & behandeling”

14u00 lezing 3 Hans Osendarp
“Suriname, een vergeten aquarium paradijs”

Sprekers:
Gilbert Maebe
, U maakt in de lezing kennis met de systematiek van de 19 soorten. Een groot aantal biotopen heeft hij zelf bezocht, voornamelijk in Australië. Met succes werden een aantal soorten geïmporteerd en die zijn ondertussen zeer populair geworden bij een groot aantal liefhebbers.
Vanzelfsprekend komt het houden, verzorgen en nakweken uitvoerig aan bod, gedocumenteerd met een groot aantal beelden. Ook krijg je informatie over bestaande literatuur.

Gerald Bassleer: Gedurende de meer dan 35 jaar van dagelijks visonderzoek en visverzorging in de Internationale handel van siervissen heb ik mijn ervaringen meermaals voor de liefhebbers van de siervisaquaristiek in talrijke boeken laten verschijnen. De voordracht zal gaan over dit vrij ingewikkeld thema.
“De belangrijkste problemen met onze zieke vissen: preventie en behandeling”

Hans Osendarp:Nadat ik de laatste jaren steeds Colombia had bezocht kreeg ik de kans om eens een totaal ander deel van Zuid-Amerika te bezoeken. Het reisdoel was Suriname en wel de Suriname rivier. Langs deze prachtige rivier lagen prachtige lodge’s met goede voorzieningen van waaruit we tochten met de kano konden maken naar de talrijke kleine kreekjes. Hier vonden we talrijke soorten aquarium vissen die we zowel onder als boven water op de foto en video hebben gezet. Vele soorten zien we niet zoveel in onze bakken zoals Leporinus soorten, Pseudancistrus depressus, Guyanancistrus Parodon guyanensis Harttia suriamensis en diversen Rivulus soorten. Ook vele soorten zalmen kwamen voor de lens. Maar ook boven water was heel veel moois te zien. In het oerwoud en de nationale parken konden we genieten van vele soorten amfibieën. Het belooft een mooie avond te worden met vele onderwater opnames gemaakt in de vele kreekjes. Ook boven water kunt u genieten van de prachtige natuur.

Plaats van het symposium:
Ontmoetingscentrum Rapertingen (Zaal Sint-Ludovicus), Luikersteenweg 395, 3500 Hasselt.

Vlak bij E 313 afrit nr 29 Hasselt-Oost. Er is ruime parking voorzien.

Inkom:
5,00 €. Bezoek aan het Internationaal Aquarium Treffen 2013 is inbegrepen. Meer info zie www.tanichthys.be .
Inschrijven is verplicht

Hoe inschrijven?
Enkel via e-mail naar leys.g @[at] telenet [dot] be De plaatsen zijn beperkt. Elke inschrijver krijgt een volgnummer en een bevestigingsmail. De inkomprijs van 5,00 € dient overgeschreven te worden op rekening nr IBAN : BE71 7350 0657 5069 BIC: KREDBEBB ten name van Tanichthys Hasselt VZW, Grotestraat 178, B-3850 Nieuwerkerken en dit ten laatste op 30 april 2013. De inschrijving is pas definitief na betaling.
De plaats(en) van de inschrijver(s) die om 09u30 niet aanwezig zijn kunnen verder gegeven worden.

Dranken en maaltijden zijn aan democratische prijzen verkrijgbaar. Indien u een middagmaal wenst te gebruiken, gelieve dit dan vóór 09u30 aan de inkombalie te melden.

Meer info zie www.tanichthys.be of telefonisch op +32 496 36.95.96

neujensl

Welkom op de website en het forum
Bedankt voor de gedetailleerde info !

j
jpjoeyjp2

deju dan ben ik net op reis sp wou er wel heen gaan eindelijk is een treffing redelijk dichtbij kan ik nog nie gaan

b
botia

Wouw. Voor maar 5 € drie topsprekers en nog een tentoonstelling daar ga ik zeker naar toe. Ik ga me direct inschrijven.

A
Aquarioot

botia" post=57659:

Wouw. Voor maar 5 € drie topsprekers en nog een tentoonstelling daar ga ik zeker naar toe. Ik ga me direct inschrijven.

LOL

j
jpjoeyjp2

lol botia klinkt als ne rasechte verkoper

G
Greg002

botia" post=57659:

Ik raad u aan zo ne opvallende reclame ni té veel te make op fora ^^.. Da mag namelijk ni :P.

neujensl

Greg002" post=57664:

botia" post=57659:

Ik raad u aan zo ne opvallende reclame ni té veel te make op fora ^^.. Da mag namelijk ni :P.

Het gaat hier niet echt over een commercieel product of (web)winkel ...
Maak ik dus niet echt een probleem van hoor ...
Ik zou wel durven proberen voor aquariumgids betere voorwaarden los te krijgen ...
Maar 5 euro is nu ook weer geen gigantisch bedrag om op gaan af te dingen he ...

Als het bijv. zou gaan om een nieuw opstartend forum of website met gelijkaardige info
die reclame komt maken en mensen wil weghalen dan is het wat anders ...

D
Dabte

Bij deze krijgen de leden van Aquarium Gids 1 euro korting op de inkomprijs van de tentoonstelling. Op de Nederlandstalige zoet- en zeewatersymposia kunnen we helaas geen korting geven. Topsprekers zijn nu eenmaal niet goedkoop de dag van vandaag...

neujensl

Dabte" post=57786:

Bij deze krijgen de leden van Aquarium Gids 1 euro korting op de inkomprijs van de tentoonstelling. Op de Nederlandstalige zoet- en zeewatersymposia kunnen we helaas geen korting geven. Topsprekers zijn nu eenmaal niet goedkoop de dag van vandaag...

Super bedankt Dabte en ... veel succes met de sprekers en tentoonstelling !

-
-mich-

Zijn er fotos van vorige generaties van deze beurs?
Bedankt voor de korting :D

b
botia

Hey Greg,
Wat is er mis aan om mijn gedacht zeggen? Is 5 € voor drie sprekers (heb top maar weggelaten) dan te veel? Volgens mij niet. En wat is er mis aan dat ik me ingeschreven heb op het zoetwatersymposium???
Ik ga nog drie aquarium-vrienden meenemen, en ik hoop dat daar toch niks fout mee doe.
Of is het fout om onze mooie hobby wat te promoten?
Hoe dikwijls is er in België en omstreken zulks een groot evenement?
Mvrg,
Botia

E
Eska

Ik denk dat er leden waren die dachten dat u deel uitmaakte van de organisatie, en op die manier het evenement nog es extra in de kijker wou zetten.

Greg zijn reactie is zeker niet verkeerd bedoeld

Misschien ook es vertellen over jouw eigen aquarium?

G
Greg002

Ik dacht inderdaad dat botia lid was van de organisatie van het evenement..! Vandaar die reactie :).
(En een organisatie mag écht wettelijk zo ne reclame ni maken ^^.. Vandaar! Ge moogt geen mensen lokken door te doen alsof ge geïnteresseerd bent in een evenement, maar eigenlijk organisator bent. Maar dat is dus niet het geval! Zelfde voor bedrijven die zélf recensies schrijven op fora over hun eigen bedrijf met eigen aangemaakte "nep" accounts, wat ik dacht dat botia was..)

neujensl

We houden er zeker van dat evenementen gedeeld worden en hebben daarvoor ook een speciale menu item voor gemaakt ...
Aangezien de organisatie ons een korting heeft toegekend, hoop ik dat er zeker leden zijn die foto's en een verslag willen delen hier !

b
botia

Hey Greg,
Sorry dat het zo over kwam maar "het forum" is vrij nieuw voor mij en moet dus ook nog veeeeel leren wat mag en niet mag.

Heb ondertussen in de aquariumwinkel van Hustinx iemand van de organisatie gesproken en hij verzekerde mij dat het internationaal aquarium treffen heeeeel zeker geeeen beurs is maar een tentoonstelling met symposium.

Wij hebben daar wel een 1/2 uur gepraat over hun tentoonstelling en hun werking als club. Hij heeft me zelfs uitgenodigd om gratis hun ledenvergadering van nu maandag 15/4 bij te wonen.
Omdat het niet zo veraf is ga ik daar maandag eens een kijkje nemen.

neujensl

botia" post=57894:

Hey Greg,
Sorry dat het zo over kwam maar "het forum" is vrij nieuw voor mij en moet dus ook nog veeeeel leren wat mag en niet mag.

Heb ondertussen in de aquariumwinkel van Hustinx iemand van de organisatie gesproken en hij verzekerde mij dat het internationaal aquarium treffen heeeeel zeker geeeen beurs is maar een tentoonstelling met symposium.

Wij hebben daar wel een 1/2 uur gepraat over hun tentoonstelling en hun werking als club. Hij heeft me zelfs uitgenodigd om gratis hun ledenvergadering van nu maandag 15/4 bij te wonen.
Omdat het niet zo veraf is ga ik daar maandag eens een kijkje nemen.

Geen probleem hoor Botia ... Welkom overigens .. .
Ze zijn hier op het forum nogal "direct" dus laat je zeker niet afschrikken door reacties .
Zekers en vast altijd goed bedoeld
...Veel plezier op de ledenvergadering en ... hou ons op de hoogte he

E
Eska

Idd veel plezier Botia, Tanichthys Hasselt is toch één van de betere clubs (Y)