Ciano emotions aquarium...waar te koop? prijzen?

Eska , April 10 2013
E
Eska

bij deze een nieuw topic over dit mooie aqua :cheer:

j
D
Disco

Bedankt Eska!
Ik was net hier bezig een berichtje op te stellen.

Ciano Emotions Nature 100
"Spongebob" heeft er zo twee, ergens gekocht in Nov 2012, als ik me goed herinner.
Deze heb ik bij hem thuis al tweemaal kunnen bewonderen.
"Arista" vindt deze ook mooi.

Vandaar ben ik (heb toch niks anders te doen :whistle: ) eens gaan "googlen".
Ook omdat ik nog op zoek ben naar een "vierde" aquarium, :whistle: wou ik toch eens wat meer weten over deze aquariums.

Hier het resultaat.

Ik heb dit gevonden, wat de Ciano Emotions Nature 100 betreft:

De volledige set – aquarium + meubel, wit of anthraciet maakt niet uit.

Onderstaande link, geeft dit:
Ciano Emotions Nature 100 wit set: € 349
Simuleer nu eens een bestelling en klik vervolgens op je “winkelwagentje” en wat zie je:
Een totaal van € 388,95!!! (die € 39,95 extra voor de verzendkosten inbegrepen).
http://www.aquadeco.eu/index.php?route=product/product&filter_name=ciano+emotions+nature+100&product_id=5417

Dezelfde website, andere link:
Ciano Emotions Nature 100 wit set: € 388,95!
Simuleer wederom eens een bestelling en klik op je “winkelwagentje” en wat zie je nu:
Ja juist, net dezelfde berekening van je bestelling – totaal € 388,95!
http://www.aquadeco.eu/index.php?route=product/search&filter_name=ciano%20emotions%20nature%20100%20set

Als je nu de vergelijking maakt met “Wesdijk.nl”, kom je tot volgende berekening (=verschil):
(Bij “Wesdijk.nl”, is het aqua in de kleur “anthraciet” wel € 34 goedkoper dan het witte.)

Ik vergelijk hier de witte uitvoering.
Wesdijk = voor de volledige set (aqua + meubel) =€ 394 + € 68,84 = € 462,84.
Aquadeco = voor het aqua en het meubel , hoe je het ook bekijkt = € 388,95.

Desondanks, als ik goed kan tellen, dan geeft me dit een verschil van de niet onaardige som van € 73,89!!! (witte uitvoering)
Neem je de kleur “Anthraciet” dan is het verschil nog steeds: € 73,89 - €34 = € 39,89!

Daar kun je al wat materiaal en/of visjes, planten mee kopen!!!
Hou er wel rekening mee, dat dit aquarium “maar” een glasdikte heeft van “8 mm”.

Ik heb géén vergelijking gemaakt voor aquariums met andere afmetingen ttz; de 80 - 120 - ...

Voor ietsje meer (€ 37), gaat mijn voorkeur dan toch naar de Aquatlantis Ambiance 101.
(buitenmaten 101 x 41 x 50 cm – 180 liter) B)

A
Arista

Bedankt voor je opzoekwerk!! Is er een nadeel aan de maar 8mm dikte van het glas??

De Aquatlantis Ambiance 101 is idd ook gunstig geprijst maar kwa design valt hij (voor mij persoonlijk dan) weer wat tegen tov de ciano emotions. Net aan het kijken naa Aquatlantis elegance reeks die ook wel knap is!

E
Eska

Disco" post=57883:

Hou er wel rekening mee, dat dit aquarium “maar” een glasdikte heeft van “8 mm”.

Ik had me hier ook al vragen bij gesteld, gezien dikker glas toch zeer veel met de hoogte heeft te maken,. hoe hoger des te meer druk er op komt te staan. Deze bak is toch 61 hoog, ...Dan lijkt 8mm me ook weinig :unsure:

A
Aquarioot

Die bakken worden maar tot 50cm gevuld wss want er is nog afwerking bovenaan wat meestal een cm of 10 bedraagt
Als je berekent op 50cm waterhoogte komt de glasdikte idd op 8mm zoals het moet, dus zeker stevig aquarium

Spongebob

mijn rio 180 had echt geen dikker glas hoor.
er is idd aan de bovenkant nog 10cm vrije ruimte.
de bak is 61 hoog, maar zo hoog vul je deze niet.
ik ken personen op een ander forum die ook deze bak hebben gekocht na hem bij mij te hebben gezien.
ook deze zijn hier tevreden over.

1 ding is zeker.
voor de promoprijs waaraan ik hem heb gekocht ga je die moeilijk nog ergens vinden.
je mag altijd eens in het echt komen kijken om er een beeld van te krijgen.

de meegeleverde verwarming is van het merk " resun" wat ook verwant is met het merk ciano.

voordelen van de bak.
filter zowel links als rechts te plaaten met handig bevestigingssysteem.
veel plaats voor filtermateriaal. ik heb gevuld met watten en siporax.
verwarming meegeleverd, zit in de filterbak.
klep kan helemaal open voor veel werkruimte. in het midden vd bak zit uiteraard wel een verstevigingsprofiel tussen de ruit.
2 verschillende lampen meegeleverd.
lampen zijn standaardmaten van t5 lampen. makkelijk te vervangen dus door een philipslamp met specifieke kleur. ballasten zijn elektronische uiteraard.
1 kastdeel is volledig open achteraan. handig voor co2 en externe potfilter.

dat was het zo een beetje.