rare beestjes, wat is dit?

knorrieleen , April 13 2013
k
knorrieleen

Het is mij opgevallen dat er ineens veel witte vlekjes met bruin stipje in op mijn ruit hangen, en er zitten bruine beestjes op het wateroppervlak. Wat is dit en is het gevaarlijk?

http://i1064.photobucket.com/albums/u375/knorrie1/DSC_0677_zps501cee72.jpg

http://i1064.photobucket.com/albums/u375/knorrie1/DSC_0679_zps5ccca581.jpg

-
-mich-

Het is precies een kever of zo iets

k
knorrieleen

Inderdaad, daarom ben ik zo bang, over waterkevers lees ik niet veel positieve dingen

A
Aquarioot

Geen idee :blink:
Denk dat die dinges op de ruiten wss de larven zijn die in water ontwikkelen, zoals bij libellen enz

Wss gewoon een beestje dat jouw aquarium een geschikte plaats vond voor het nageslacht

-
-mich-

Mss een betta in plaatsen of zo, eten die zo geen beesten?, of ne kogelvis of zo, kzou jie weten hoe ge van zo beesten vanaf geraakt, als die zo gans u huis gaan rondvliegen, want ne kever vliegt normaal zeker he

k
knorrieleen

mijn cb's zitten er in, en had een 7 tal zwangere vrouwtjes, dus liever geen betta

N
Nightelven

dat zijn precies tabakskeverkes. Maar zover ik weet leven die niet onder water. Ik heb er zo een heel legioen in Misty haar terrarium zitten.
Khoop da je er in ieder geval snel vanaf geraakt. Eventueel manueel verwijderen (altijd beter dan chemische brol).

Oja, en die dingen op je ruit zijn kapslakjes denk ik. Ik heb er hier ook in de kikkeraqua. Kunnen geen kwaad, maar zijn niet echt fijn om tegenaan te kijken :angry:
Anatome Helena's helpen daar niet tegen heb ik al overal gelezen omdat die zo'n mosselschelp hebben waarmee ze zich tot tegen het glas aanzuigen.

A
Aquarioot

Ik dacht dat het in de grote bak was

Kweet niet of die kevertjes nog onder water zwemmen. In geval van niet, zou ik gewoon de drijvers verwijderen zodat ze verdrinken eens ze bovenwater komen na het larvenstadium :evil:

A
Aquarioot

Nightelven" post=57983:

dat zijn precies tabakskeverkes. Maar zover ik weet leven die niet onder water. Ik heb er zo een heel legioen in Misty haar terrarium zitten.
Khoop da je er in ieder geval snel vanaf geraakt. Eventueel manueel verwijderen (altijd beter dan chemische brol).

Oja, en die dingen op je ruit zijn kapslakjes denk ik. Ik heb er hier ook in de kikkeraqua. Kunnen geen kwaad, maar zijn niet echt fijn om tegenaan te kijken :angry:
Anatome Helena's helpen daar niet tegen heb ik al overal gelezen omdat die zo'n mosselschelp hebben waarmee ze zich tot tegen het glas aanzuigen.

Ja vind dit er ook heel hard op lijken. Kmeende dat die vroeger wel eens meekwamen met een doosje krekels hier

N
Nightelven

Aquarioot" post=57985:

Nightelven" post=57983:

Ja vind dit er ook heel hard op lijken. Kmeende dat die vroeger wel eens meekwamen met een doosje krekels hier

Yup, zo zijn die rotbeesten bij mij in de terrarium geraakt. En ik krijg ze er niet uit want die zitten tot in de achterwand verscholen (kurk eh).

A
Aquarioot

Nightelven" post=57986:

Yup, zo zijn die rotbeesten bij mij in de terrarium geraakt. En ik krijg ze er niet uit want die zitten tot in de achterwand verscholen (kurk eh).

Idd :angry:

k
knorrieleen

Yep, die tegen de venster zijn mosselkreeftjes, heb dat ondertussen terug gevonden op het internet. Vanwaar die kevers komen zou ik echt niet weten, tenzij er eitjes in het mos zaten ofzo. Heeft wel lang geduurd voor ze uitkwamen dan

E
Eska

Idd vreemd..Toen ik naar le recif in Brussel was gegaan zaten er in één van hun showaquaria ook ( vrij grote) kevers, die zullen ook met de planten meegekomen zijn. Wel ambetante beestjes om in het water te hebben en zeker met garnalen.

A
Aquarioot

http://xterminator.nl/voorraadaantasters/tabakskever/

Als ge leest ziet ge dat uw lichtkap wel lekker warm en vochtig is voor die tabakskevers
Denk dat ge mss de lampenkap een paar dagen moet openzetten dat ze kunnen wegvliegen

k
knorrieleen

Aquarioot" post=58001:

http://xterminator.nl/voorraadaantasters/tabakskever/

Als ge leest ziet ge dat uw lichtkap wel lekker warm en vochtig is voor die tabakskevers
Denk dat ge mss de lampenkap een paar dagen moet openzetten dat ze kunnen wegvliegen

Ik zal een zakje tabak op mijn bureau leggen ;)

E
Eska

Al kunnen uitvissen nu?

k
knorrieleen

Ik heb alle drijfplanten er uit genomen. Een dag zonder laten staan, en nu terug een 4 tal in gelegd. De overlevenden zullen daar wel op kruipen. En dan gooi ik die ook terug weer weg he