Japonica's gek geworden ?

dummy , April 16 2013
d
dummy

Sinds kort merk ik een voor mij raar gedrag op van mijn Japonica's garnalen.
Mijn bakje is een Juwel rekord 60 met als bewoners:
10 kardinaal tetra's
2 guppy's
7 japonica garnalen

Mijn waterwaarden zijn normaal en worden regelmatig nagezien.
Water wordt wekelijks voor 25% ververst.
Alle bewoners zijn gezond en wel.
De japonica garnalen zitten meestal verscholen onder een holle 'boomstronk' en soms komen er enkele tevoorschijn.
Sinds enkele weken gebeurt het dat zij het 'vliegend zot' krijgen en komen ze allemaal te voorschijn en beginnen ze voor meer dan 1 uur als gek door de bak te 'crossen'.
Daarbij ontzien ze niets of niemand en 'zoeven' rond als gekken.
Het gebeurd niet regelmatig, maar om de zoveel dagen mag ik dit schouwspel aanzien.
Mijn vraag is dan ook of dit een normaal gedrag is.

s
stefaan01

Je mag al blij zijn dat je ze ziet.
De mijne komen niet uit hun schuilplaats (zie onderwerp garnalen met zwaardvissen).

G
Greg002

Ik zou mij geen zorgen maken! Misschien is er ne moordernaar en gaat de rest er van lopen als hij weer toeslaat :D! Nee, het lijkt mij niets erg.. Eerder leuk om te zien.

d
dummy

Greg002" post=58096:

..........Misschien is er ne moordernaar en gaat de rest er van lopen als hij weer toeslaat :D! .............

:lol: Een moordenaar is er niet in de geburen, maar ik heb wel een tomaat naast de bak gelegd (tomat crevet) :)
Ok, ik maak me dus geen zorgen, maar had wel graag geweten of dit een normaal gedrag was of dat er plots wel iets mis was.
'k Heb ook geen ervaring met garnalen, vandaar mijn vraag.
Ik wil al mijn 'beestjes' in topconditie en gezond houden.

n
nieck01

Dag dummy
Gekke Japonica 's heb ik ook nu en dan , kan zeker geen kwaad , denk eerder dat het een paar gedrag is ,gebruik je profito in je aqua ? Alles ik dat toevoeg worden ze ook gek t'is zeer leuk om ze te zien voorbij vliegen .

-
-mich-

Ik denk ook dat dit paar gedrag is ze, maar verwacht geen jonkies he, want deze overleven alleen in brak water he :D

E
Eska

De mijne doen dat ook soms ze, maar bon, ik train ze wel iedere dag :

[video]http://www.youtube.com/watch?v=cMO8Pyi3UpY[/video]

s
stefaan01

:lol:

d
dummy

Zo'n 'home-trainer' is wel handig :cheer:
Ik gebruik geen profito, maar bon, het zal dus paargedrag zijn neem ik aan.
Bedankt voor jullie antwoorden.

-
-mich-

kapot lache wer :p, ma das wel ne serieuze beer van een garnaal ze (Y)

d
dummy

Eska" post=58138:

De mijne doen dat ook soms ze, maar bon, ik train ze wel iedere dag :

Amaai, da's ne klepper van formaat,,, Geef jij die soms "roze korrel" of zo? :lol:
Als die van mij zó gaan groeien, dan moet ik mij ne grotere visbak gaan aanschaffen en vrees ik voor mijn visjes... :blink:
In elk geval een tof filmke en bedankt voor jullie reacties allemaal... (Y)
k' Hoop dat 't inderdaad paargedrag is want anders zal ik ze binnenkort toch allemaal een dwangbuisje moeten aandoen...
Tot...?

t
tsjarishe

En weer maar eens bewezen dat als je dat liedje op een filmke zet dat het altijd lachwekkend word.

groot beest pertang