betta in discusbak goed idee

jpjoeyjp2 , April 24 2013
j
jpjoeyjp2

ik zou graag de betta die momenteel in de 60l bak zit naar een van de andere bakken doen angezien ik de 60l weg wil en de betta niet wil weg doen :lol: zou deze veel problemen ondervinden in de discusbak die constant rond 29 graden draait weet dat deze normaal op een temperatuur van gem 26 graden volgens de database hier opt forum 25-28 dus ga er van uit dat dit nog net lukt of gaat hij dan serieuse problemen krijgen op vlak van vertering of te weinig zuurstof aangezien er minder zuurstof zit per graad het water warmer wordt als ik goed zit
en vormt dit een probleem met huidig bestand
discus-corydans-platydoras-pristella-diamantzalm-plecoen als laatste ook nog koppel ramerizi

als dit zo gaan zo ik dit dan ook kunnen uitbreiden met 2 vrouwtjes ?

het feit dat er dan 2 eyecathers zijn stoort me niet

alvast bedankt voor de lange tekst te lezen en de reactie :lol:

t
tsjarishe

Hoi,

ik heb zelf wat zitten opzoeken omdat ik het wel een interessant ideetje vond.
maar kennelijk is het geen goed idee.
Deze info vond ik om op je vraag : goed idee neen te antwoorden

Betta's hou je beter in niet te diep water ( zodat ze vlot van overal in je bak lucht kunnen gaan happen )
en bij grote vissen zetten lijkt ook geen goed idee. Zou stress veroorzaken bij (ofwel betta omdat hij klein is, ofwel de grote vissen omdat betta lastig is )

A
Aquarioot

Nee idd geen goed idee

Betta's zijn labyrintvissen, zuurstofgebrek zal niet direkt een probleem zijn

Het probleem is dat die bak (raar maar waar) veel te groot is. Betta's hebben hun territorium en als ze te veel ruimte krijgen maken ze dus een te groot territorium. Doordat ze dit willen beschermen, zwemmen ze zich letterlijk dood(vereist te veel van de vis)

j
jpjoeyjp2

zeer sp maar kan het niet laten om te lachen dit had ik niet zien aankomen een te grote bak :d