water uit externe filter

Xoffus , April 29 2013
X
Xoffus

Mag je eigenlijk het water dat in de externe filter zit weggooien na verloop van tijd?
Het is namelijk heel vuil, voornamelijk ook door het slib (uitwerpselen van de bacteriƫn) en mijn filter slibt redelijk snel terug vast: zaterdag witte spons uitgespoeld en vandaag was die al volledig terug dicht :S

A
Aquarioot

Ja dat mag
Zolang ge uw filter terug vult met aquawater dan
De bacteriecultuur tijdens de filterwerkzaamheden nie laten uitdrogen ondertussen natuurlijk

G
Greg002

Aquarioot" post=58322:

Ja dat mag
Zolang ge uw filter terug vult met aquawater dan
De bacteriecultuur tijdens de filterwerkzaamheden nie laten uitdrogen ondertussen natuurlijk

Hoelang moogde bio materiaal eigenlijk droog laten liggen? Omdat het bij mij aventoe wel eens een 5tal minuten droog ligt.. Nooit problemen mee gehad, maar vraag het mij toch af!

En het water uit uwe filter mag je indd zonder enig probleem weggooien, kdoe da bij elke filterkuis.

A
Aquarioot

Zo kort mogelijk e greg
Ik verplaats zoiets toch meteen in een emmer water bij zo'n werken ze

E
Eska

idem, de manden gaan in een emmer met aquariumwater...ik giet de filter leeg en hup alles er weer in (Y)

G
Greg002

Tcho ja.. 't is vooral bij het "terug inladen van de filter met het materiaal".
Bij de eheim pro's bv.. Ik zet die 'bakken' met filtermateriaal in de droge filter, sluit hem aan en pomp er water in.

Zo staat de onderste bak (mech pro) toch wel een paar minuten droog.. De filter eerst vullen met water en dan de 'bakken' er in zitten is geen optie aangezien dieje mech pro drijft en het belachelijk lastig wordt om de volgende bakken er dan op te zetten..

X
Xoffus

Ok bedankt!

Ja tis juist maar uitgieten en alles terug in elkaar zetten en meteen terug aan het aqua hangen en dan
wordt hij terug gevuld met aqua water he.

Vroeg me dat af omdat vroeger met de interne juwel kon je die niet uitgieten vermits die vasthing :)

z
zoetwatersteven

Ik doe het zoals greg :P