Eska's 240 liter ZA

Eska , April 30 2013
n
nieck01

Zeer mooie foto's , de kleuren van de vissen zijn prachtig .

A
Aquarioot

Eska" post=59014:

@ aqua en Steven, ja dat is de mikrogeophagus altispinosa

Hmm zeer grote kanshebber voor bij de discussen te zetten (de ww komen zeer goed overeen, vooral qua temp.)

E
Eska

en brave beestjes, enkel onder elkaar bij de mannetjes es een strubbelingske, maar nooit gevechten en als ze in een mooie groep zitten zuldet nog minder zien ;) en belangrijk vééééél sterker dan zijn broertje de ramirezi

z
zoetwatersteven

Moesten men ramirezi's het weer niet halen ( aluwel dat ze het goed doen nu ) dan ben ik overtuigd voor deze soort te nemen :)

A
Aquarioot

zoetwatersteven" post=59018:

Moesten men ramirezi's het weer niet halen ( aluwel dat ze het goed doen nu ) dan ben ik overtuigd voor deze soort te nemen :)

Om u nog eens extra te overtuigen Steven: Ze zijn int echt nog mooier :lol:

z
zoetwatersteven

Aquarioot" post=59019:

zoetwatersteven" post=59018:

Om u nog eens extra te overtuigen Steven: Ze zijn int echt nog mooier :lol:

Sjik zeg kunnen die samen met ramirezi ? :)
Ik heb ze wel nog nergens gezien...

E
Eska

[

z
zoetwatersteven

Weeral super mooie foto's :)

f
frank

Tja wat moet je op die foto's zeggen????????

ik ben JALOERS!!!!!

Prachitge bak he een voorbeeld voor mij hoe een ZA er moet uit zien!!!!! (Y) (Y) (Y) blijf die foto's maar posten!!
Ik heb een Bordeaux dog die ontzettend veeeeeel kwijlt maar deze keer is het het baasje dat aant kwijlen is :lol: :lol: :lol:
prachtig,geweldig en ontzettend mooie aqua ;)

A
Aquarioot

Schoon foto's, wanneer magk uwen kodak eens lenen ? :lol:

j
jpjoeyjp2

is het door de lichten of de camera da die kardinaaltjes zo prachtig zijn

A
Aquarioot

jpjoeyjp2" post=59290:

is het door de lichten of de camera da die kardinaaltjes zo prachtig zijn

De ruiten kuisen doen soms wonderen :lol:

j
jpjoeyjp2

de elektriciteitsfactuur batelen ook maar beide heb ik gecheckt en da was in orde toen ik die had

E
Eska

Lol aqua!

De kardinaaltjes zijn gewoon prachtig :cheer: , maar natuurlijk het fototoestel doet daar alles aan hé...het geleende toestel is terug afgegeven en meteen één gekocht :cheer: Nu is het meer zoals je het irl ziet hé, tis getrokken vanuit mijne zetel :) ...er zitten geen kleurenlampen in, wel een 8000K vooraan, waardoor het blauwgehalte wat meer naar voor komt.

en merci voor alle leuke reacties, en Frank, het is té veel eer hoor, straks ga ik blozen :P

f
frank

Neenee. Is echt een mooi voorbeeld
aquarium van ZA voor in de boekskes

X
Xoffus

Super schoon, maar dat wist je al :)

Vraagje , voor de bijlzalmpjes, is daar absoluut een dekruit voor nodig?

G
Greg002

Xoffus" post=59310:

Jep! Anders liggen ze gegarandeerd naast uw aquarium.

f
frank

Greg002" post=59311:

Xoffus" post=59310:

Jep! Anders liggen ze gegarandeerd naast uw aquarium.

Heb er vroeger ook gehad en nooit problemen mee gehad zonder dekruit!
je lichtkap ligt erook nog op hé?

A
Aquarioot

Meestal word een dekruit wel aangeraden bij bijltjes
Die springen boven water bij het verschieten. Dus als je ze eens per ongeluk hard laat schrikken, zit de mogelijkheid erin dat gans de school naast het aqua ligt :lol:

Meestal is het maar eentje ofzo. Maar je weet nooit dat ze op juiste tijd/juiste plaats zijn om ze er allemaal uit te laten jumpen

E
Eska

Ik zou ook het ook aanbevelen. De gemarmerde bijlzalm zwemt wel tegen het oppervlak en zal er rapper uit liggen als hij springt, de zilverbijlzalm zwemt wat lager...maar beiden springen, ik heb ooit zelfs een gefrituurde gevonden op de deklat zelf. Het is vooral in het begin opletten geblazen - eens ze het aqua en jou gewoon zijn - gebeurt dat haast niet meer. Er is nog geen één keer één gesprongen, zelfs al het openstaat als ik bv. planten moet snoeien of met een netje wat plantenresten moet uitvissen. Maar soit, hout vasthouden :D