vraagje over co2 fles

Berre83 , May 06 2013
B
Berre83

hoe lang kom je voor een 200liter toe met een gevulde co2 fles van bv 500gr?

n
nieck01

Dag Berre,
Denk niet dat je daar een precies tijd kan op zetten ,hangt af ,heb je veel planten en hoeveel co² bellen je er in moet doen om een goed co² test te hebben ,ieder bak is anders . Je zal het zelf wat moeten ondervinden denk ik .

A
Aquarioot

Ja, zoals Nieck al zei. Hangt af van bak tot bak

B
Berre83

kheb wel wa planten...maar er moet toch een gemiddelde zijn he?doe je me zo'n fles een week of een maand?op de dag moet ik het nu ook ni weten zenne :cheer: ik wil het gewoon op voorhand wa weten zodat ik weet wat het me maandelijks zou kosten...

n
nieck01

Ik in mijn meter bakje +- 130l ,de eerst fles 500 gr denk dat ik er een 5 a 4 maanden heeft geduurd voor ze leeg was.Maar nu ik veel meer planten heb en er wat meer co² er bij doe gaat die zo een kleine 3 maanden mee.Hoop dat ik je geholpen heb .

B
Berre83

merci!kben er zeker iets mee.want ik kon het totaal ni inschatte...ik dacht dat je da maximum maandelijks moest laten bijvullen :cheer: en gebruik jij dan bv ook nog easy life carbo?want tis eigenlijk om dat te vervangen dat ik met co2 zou willen beginnen.want da kost me 20 euro per 4 maand ongeveer...

A
Aquarioot

Ge kunt zien of co2 alleen al volstaat en desnoods easycarbo toevoegen e
Hier was het tss de 9-12maand op bak van 450l met 2.5 kg fles (navullen kostte toen=10jaar geleden iets van 40€ in lfs)

Nog even vermelden dat ik geen nachtuitschakeling had toen, dus de fles bleef doorlopen s'nachts

D
E
Eska

Ik heb vroeger er mee gewerkt, maar was er dan mee gestopt ( was op een 2m bak) omdat het echt veel te duur was om die voortdurend te laten vullen. Nu, je kan die ook industrieel laten vullen ( bv. bij een drankenhandelaar), is stukken goedkoper!

n
nieck01

Ja ik werk nog met easy life carbo 2ml per dag.

B
Berre83

Eska" post=58462:

Ik heb vroeger er mee gewerkt, maar was er dan mee gestopt ( was op een 2m bak) omdat het echt veel te duur was om die voortdurend te laten vullen. Nu, je kan die ook industrieel laten vullen ( bv. bij een drankenhandelaar), is stukken goedkoper!

hier bij het acc zou het 1.20euro kosten per 100gr...dus da lijkt me ni zo heel duur.maar ik heb natuurlijk geen idee wat de prijs is in anders winkel of zoals jij zegt bij een drankenhandelaar...

B
Berre83

[quote="Disco" post=58460]

Bron:
http://www.easylife.nl/nl/zoetwater-aquariumprodukten/plantenvoeding/easycarbo[/quote]

oke dus da moet ik dan wel blijven gebruiken :) maar dan kan ik de hoeveelheid met de helft verminderen.ik geef nu 6ml per dag...

A
Aquarioot

Berre83" post=58467:

Eska" post=58462:

hier bij het acc zou het 1.20euro kosten per 100gr...dus da lijkt me ni zo heel duur.maar ik heb natuurlijk geen idee wat de prijs is in anders winkel of zoals jij zegt bij een drankenhandelaar...

Denk dat die prijs wel meevalt voor een lfs eigenlijk

Niet iedere drankenhandel wil dit doen, maar er zitten goeie tussen

Heb ook al gezien dat het soms door duikclubs aangeboden word om co2-flessen te vullen. Zoek eens op 2dehands of kapaza, kheb zo'n dinges al zien voorbij komen

B
Berre83

hier in de straat in nen duikspullenwinkel,dus kzal daar ook wel is gaan informeren.maar kga eerst is zien wanneer en waar in een co2 set ga kopen.kheb er ook al veel 2dehands gezien,maar kdenk dak beter ineens een nieuwe koop...

A
Aquarioot

Ik zou meteen voor een grote fles gaan eigenlijk. Dan hoef je die zo vaak niet te laten vullen.
Bij sommige lfs moet ge 3weken wachten tegen dat ge die gevuld terug krijgt

B
Berre83

ik moet het ook deftig in men kast kunnen zetten he :) en bij het acc zou je direkt kunnen laten vullen alst klopt wat er op zen site sta.en das voor mij max 10min rijden...en kga daar ook elke zoveel maand producten halen.dus een fles van 500gr is goe.ik kan er ook 1 2dehands kopen,maar das een zelf samengestelde.maar ziet er zeker goed uit.vraagprijs is 150euro,dus ik ga een bod doen van 75euro.en dan denk ik wel dat ik een koopje zou kunnen doen.want het goedkoopste met nachtventiel kost nieuw 208euro...

B
Berre83

voila als alles goed gaat heb ik morgenmiddag een co2 set gekocht.85euro...dus volgens mij wel een koopje.maar er zit natuurlijk geen co2 test bij.wat wel het geval was als ik een nieuwe zou gekocht hebbe.maar hoe kan ik nu juist te weten komen dat ik genoeg co2 toevoeg???kan ik da ook testen met mijn testkit?en hoe dan?dus iedereen die me hier wa extra info over kan geven,graag dan!

mvg,

A
Aquarioot

In de handleiding staat er normaal een berekening van de hoeveelheid co2. Zo heb je toch al een richtlijn

B
Berre83

ja maar ik koop een 2dehands zelf samengesteld setje he.dus ik weet ni wat ik er bij ga krijgen van handleiding ofzo...vandaar dak dacht dat ik hier wel wa reactie ging krijgen,maar tis hier precies ne platte boel aant worden he :cheer: en kdenk nu ook wel dat er hier meer zijn die een co2 set hebben...en in de artikels hier vind ik er ook amper iets over...en op site's enzo word het soms iets te moeilijk uitgelegd.maar kzal er op de 1 of andere manier wel uitgeraken zeker ;)

A
Aquarioot

De co2permanent set kan je natuurlijk nog nabestellen e
De ph zal niet meteen 2graden zakken e. Dus als je de ph in het oog houd heb je toch al een idee
Het aantal bellen/min is ook afhankelijk van bak tot bak en plantenbestand