vraagje over co2 fles

Berre83 , May 06 2013
B
Berre83

ja het zal zelf ondervinden worden dan :)

B
Berre83

gisteren heb ik mijn co2 setje geinstalleerd.en bij de handleiding van de bellenteller stond op de tekening dat het terugslagventiel tussen de bellenteller en de diffussor moet geplaatst worden.kheb da dus ook gedaan,maar klopt dit wel?want ik zie belletjes in mijne bellenteller komen,maar ik zie niks gebeuren in de diffusor,maar wel wanneer ik veel te veel bellen laat opkomen.maar da broebelt het alleen wel heel hard in de diffusor...nu heb ik ook wel gelezen dat ik alles 48u de tijd moet geven.dus vanacht was da mee uitgegaan met men lichten.maar kan ik da ni beter eerst 48u laten opstaan?want volgens wat ik op het net gelezen en gezien heb zou ik wel direkt belletjes moeten zien in de diffusor?en kheb ook al gelezen dat het terugslagventiel tussen de bellenteller en de co2 fles moet geplaatst worden?kan iemand mij hierover wa meer uitleg geven aub?

mvg,

n
nieck01

Heb je de terugslagventiel op de juist manier geplaatst , er is een richting die je moet in acht menen , de diffusor eens er uithalen en er een luchtsteentje er aan doen zo zal je het al snel zien of er co² word gegeven .

n
nieck01

bij mij is de terugslagventiel tussen de diffusor en de bellenteller.Alles je op je terugslagventiel gaat blazen moet de lucht er door gaan dat is de goede richting ,alles de lucht er niet door kan ben je mis alles je begrijpt wat ik wil zeggen ,t'is een beetje alles één richtingverkeer :cheer:

B
Berre83

ja da heb ik allemaal op voorhand gedaan,dus da ventiel moet goed staan.en wanneer ik teveel co2 erdoor liet gaan zag ik wel iets in de diffusor.maar wanneer ik zoals nu elke zoveel seconden een belletje laat komen gebeurt er niks in de diffusor....

B
Berre83

ik kan het nog ni super goe zien zolang de lichten ni aan zijn,maar kzie precies nu wel meer beweging in dien diffusor...maar wel vreemd dat het vandaag dan op een paar uur precies doet wat het moet doen en gisteren op het dubbele qua tijd helemaal niks...dus kzalt nog wa afwachten tot morgen...

n
nieck01

Ja dat is raar , de co² moet de resterende lucht of water door duwen tot aan de diffuser denk wel dat het zal goed komen .

B
Berre83

maar mag ik die dan vanavond al me de lichten laten uitgaan?of moet ik ze mss best eerst 2 volledige dagen laten doen?

n
nieck01

Ik zou die laten uit gaan met het licht., van mij is het met ph control. (Y)

A
Aquarioot

Volgens mij zit hoort de terugslagklep tussen den fles en de bellenteller te zitten
De terugslagklep dient nog steeds als beveiliging zodat er geen water kan terugvloeien

B
Berre83

ik kan er desnoods nog 1 extra tussen steken?