ramerizi V hapt naar lucht met wijde kiemen

jpjoeyjp2 , May 12 2013
j
jpjoeyjp2

ben net terug van verlof ongeveer 8 dagen weg geweest :lol: en gisteren 70 percent waterwissel gedaan
waarde van het water zijn goed
nu het probleem de v ramerezi hapt naar lucht links boven in de bak dat deed ze gisteren ook al maar vanochtend dacht ik haar dood terug te vinden bleek dat ze nog leefde en rustig met de rest ging mee eten nu kijk ik weer en doet ze weer hetzelfde hapt naar lucht en haar kieuwen staan een pak groter open dan het m dat er in zit die totaal geen problemen lijkt te hebben
de temperatuur van de bak is natuurlijk wel hoog 29-30°C waardoor minder zuurstof in het water zit
er zijn ook geen externe aanwijzingen dat er iets scheelt
iemand een idee of een bekend fenomeen bij ramerizi
water waarden zijn goed speciaal nitriet enzo gemeten en zijn 0

j
jpjoeyjp2

heb wat verder liggen zoeken en heb gemerkt dat er veel gezegd worden dat deze visjes veel zuurstof in het water nodig hebben kan ze mss in mijn 60l bak eens zetten om te kijken of het beter gaat zou ze problemen opleveren voor de betta die er nu in zit qua vechten dat iemand daar ervaring mee heeft ramerizi en betta zelfde bak ?

A
Aquarioot

Geen idee, als de bettabak dichtbeplant is zou het mss wel lukken

j
jpjoeyjp2

op dat vlak geen probleem zit 1 grote plant in die wat gulzig geweest is met de voedingstoffen en de halve bak door gegroeid is

j
jpjoeyjp2

de vrouwelijke ramirezi is dood vanaf vandaag sp genoeg de andere ziet er nog tip top uit en de rest van de populatie mankeert visueel ook niks aan dus hope dat een geisoleerd geval was

A
Aquarioot

Spijtig
Denk dat het aan doorkweekte vis zal liggen of aan de gevoeligheid van de soort
Er zijn er velen die mee die ram's sukkelen als je het googeld

j
jpjoeyjp2

ja ook de reden dat ik ze niet ga vervangen blijft een het M alleen achter sp genoeg ook geen apistogramma zou de levensduur ook aanzienlijk verkorten op zulke temperatuur

z
zoetwatersteven

Bij mij sterven er ook vaak , en meestal de vrouwtjes.

A
Aquarioot

Hier was dit 10 jaar geleden al zo. Daarmee da ik er niet echt zin meer in heb ze nog te kopen
Begon ook met de vrouwtjes die wegvielen toen