Mijn 60l gezelschapsaquarium

stefaan01 , May 27 2013
s
stefaan01

Eindelijk is het er van gekomen om degelijke foto's te trekken van mijn aquarium.
Het is een aquatlantis met binnenfilter.

Hij is reeds meer dan 2 jaar geleden opgestart en draait zeer stabiel.
Stabiele PH (de rest meet ik niet)
Slechts 1 dode vis de laatste 6 maanden (van ouderdom).

Momenteel zitter er echter veel te veel vissen in.

2 siamese algeneters
5 kardinaaltjes
1 L-nummer
2 guppen (eigen kweek)
3 volwassen zwaarddragers (en ontelbaar veel jongen (van pas geboren tot enkele maanden oud).
1 platy mannetje
?? japonica garnalen (reeds enkele maanden in den bak maar kunnen zich zeer goed verstoppen)

s
stefaan01

foto plaatsen was mislukt
nieuwe poging

E
Eska

heel mooi! veel groen, de visjes houden er van zo te merken :)

A
Aquarioot

Het is wat te dicht gegroeid naar mijn mening ;)

s
stefaan01

Klopt dat hij vrij dicht beplant is. Ik heb toch nog enkele open plaatsen behouden zodat de vissen zichtbaar zijn.

Voordeel van deze dichte beplanting :

- rustplaatsen voor de zwaarddrager vrouwtjes (vooral na bevalling)
- jongen kunnen op deze manier overleven van de jachtige ouders. (dit begint wel een probleem te worden gezien de hoge bevolking). De eerste jongen heb ik groot gebracht in een kweekbakje. Maar sinds deze er terug bij zitten worden de nieuwe jongen ook minder aangevallen.

Verder merk ik dat ook de andere vissen de dichte beplanting leuk vinden en ik vind veel planten gewoon mooi :)

B
Berre83

ne foto van recht voor de bak zou veel leuker zijn om te zien :) en duidelijker natuurlijk.nu ist zo van te ver getrokke.dus van ver ziet het er al goed uit :D

s
stefaan01

klopt berre83.
Probleem met een foto recht voor de bak is dat de flits er steeds inzit.
Hierbij enkele details.

-
-mich-

Vind het wel een leuk bakie :D

s
stefaan01

ik ook!! En wat ook belangrijk is de kinderen vinden het ook leuk.
L-nummer die zich verstopt en waar ze achter zoeken, nu en dan enkele nieuwe jongen. Veel beweging en niet al te veel onderhoud.
Ik heb bewust gekozen voor gemakkelijke vissen en planten om zo het een en het andere te leren.
Met de opgedane ervaring is het de bedoeling om later een grotere aquarium te kopen.

E
Eska

stefaan01" post=58935:

Ik heb bewust gekozen voor gemakkelijke vissen en planten om zo het een en het andere te leren.
Met de opgedane ervaring is het de bedoeling om later een grotere aquarium te kopen.

En dat verdient nu es echt een pluim zie!! waren er maar meer zo! (Y) (Y)

j
jpjoeyjp2

mooi bakje wel 1 waarschuwing zodra je die kleine een paar maand hebt is de kans groot dat het al kriebelt voor een grotere :D moet wel zeggen dat ik veel meer geleerd heb van mijn grote bak dan mijn klein 60l nu zijn alle bakproblemen (voorlopig ) verleden tijd en geniet ik er echt dag na dag meer van

k
knorrieleen

Die filter is makkelijk te verstoppen met een grotere plant hoor. Goed dat je ervoor kiest om eerst te leren, veel mensen doen zo maar wat en dat komt nooit goed

s
stefaan01

Even een update

Eerste zwaarddragers jongen zijn reeds volwassen
gevolg : oude mannetje wordt verdreven door een jong mannetje (zeer actief). Dit is wel mooi om te zien hoe ze jagen op elkaar, ik heb echter soms medelijden met het oudere mannetje. Het gaat er soms hevig aan toe.

Er zijn enkel planten weg en nieuwe in de plaats

Er is een appelslak bij gekomen (blauwe). Deze is momenteel nog vrij klein
Van de 10 japonica garnalen die ik erin gestopt heb leeft er helaas maar 1 meer en die verstopt zich zeer goed (zie hem 1 keer per maand)

s
stefaan01

fotootje van de garnaal (zie ik +/- 1 keer per maand). Hij zit vaak onder de filter.

B
Bazz

mooi gekleurde garnaal!

neujensl

jpjoeyjp2" post=58956:

mooi bakje wel 1 waarschuwing zodra je die kleine een paar maand hebt is de kans groot dat het al kriebelt voor een grotere :D moet wel zeggen dat ik veel meer geleerd heb van mijn grote bak dan mijn klein 60l nu zijn alle bakproblemen (voorlopig ) verleden tijd en geniet ik er echt dag na dag meer van

Fijn om te horen ... Een grotere bak is inderdaad vaak makkelijker dan een kleine ...
Als je er dus de plek voor hebt, kan je daar best voor gaan !
Succes verder

neujensl

stefaan01" post=60663:

(zie ik +/- 1 keer per maand). Hij zit vaak onder de filter.

Garnalen zijn van nature groepsdieren ... en jammer genoeg meesters in het zich verstoppen ...
Wel altijd leuk als je ze dan wel ziet