Jbl tropol

frank , May 27 2013
f
frank

Moet je dan ook nog Easy-Life vloeibaar filtermedium gebruiken of alleen tropol?

hier schrijven ze precies dezelfde eigenschappen als de easy-life •verwijdert zware metalen, chemicaliën

http://www.zooplus.nl/shop/vissen/waterverzorging/waterzuivering/jbl/68829

en op de site van jbl weet ik het niet?

http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwater-producten/detail/2319/jbl-tropol

A
Aquarioot

Denk dat dit op zowat hetzelfde neerkomt als easylife

f
frank

weet het zelf niet zeker en mijn duits is niet zo goed om duitse mail te doen naar jbl zal ff een belleke doen.

f
frank

frank" post=58949:

weet het zelf niet zeker en mijn duits is niet zo goed om duitse mail te doen naar jbl zal ff een belleke doen.

FF belleke gedaan en heeft niet zo'n breed spectrum als de easy-life

E
Eska

Neen, idd niet, easylife werkt idd op veel meer.
Tropol is eigenlijk meer een product om het water donkerder/bruiner te maken, een beetje te vgl met Sera black water aquatan, dat hetzelfde is als sera aquatan, maar het water donker kleurt, véél sterker nog dan bv. de tropol. Het ideale middel om het water iets bij te kleuren vind ik trouwens tetra torumin...;)

Maar waarom geen turf?

f
frank

dacht dat het misschien beter was dan easy-life.

Water donkerder hoeft niet voor mij en voor de vissen ook eigenlijk niet zij hij omdat de vissen (bijna) allemaal gekweekt zijn in helder water .

E
Eska

Ja, dan zou ik zonder twijfel voor easylife gaan! het maakt op zich niet uit in welk water de vissen gekweekt zijn, als ze donkerder water vragen, is het natuurlijk altijd beter...bv. een vuurneon zal veel mooiere, natuurlijke kleuren geven in donkerder water, het is zelfs bijna een must voor alle zuid-Amerika vissen

f
frank

Eska" post=58957:

Ja, dan zou ik zonder twijfel voor easylife gaan! het maakt op zich niet uit in welk water de vissen gekweekt zijn, als ze donkerder water vragen, is het natuurlijk altijd beter...bv. een vuurneon zal veel mooiere, natuurlijke kleuren geven in donkerder water, het is zelfs bijna een must voor alle zuid-Amerika vissen

Misschien dan toch combineren met de easy-life zal ZA gericht zijn

E
Eska

Je begrijpt me wss verkeerd...als je 'helder' water wil zal ik maar zeggen, is easylife vfm zeer goed ( ik ging in op jouw reply dat 'donkerder' water niet hoeft) , wil je wel wat 'donkerder' water, kan je tropol, blackwater aquatan, torumin en dergelijke gebruiken. Maar dan zou ik véél eerder gewoon filteren over turf...dit werkt ook nog op de waterwaarden ( verlaging KH,PH) welke die producten niet doen, de producten zijn puur voor de esthetiek ( eigenlijk ruwweg een 'kleurmiddel', dat eigenlijk vaak wordt gebruikt voor mensen die echt blackwater willen). Maar zelfs 'blackwater' kan je nog verkrijgen op een natuurlijke manier via bv. elzenproppen te weken en dat water in het aqua te gieten of elzenproppen in de filter, etc. Altijd beter om natuurlijke middelen te gebruiken, zonder twijfel!

Als je bruinig(er) water hebt door de turf, kan je wel nog met easylife vfm werken na een verversing bv., dit werkt niet op de kleur.