Frank's Rio 125

frank , June 02 2013
f
frank

Gisteren de rio 125 gaan afhalen en zo zag hij eruit :blink:

http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/001-6.jpg

Na een grondige poetsbeurt is dit het resultaat :cheer:

http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/009.jpg

De bodemgrond is besteld dus ff wachten voor de volgende stappen. Plantjes uitzoeken

http://www.jbl.de/nl/aquaristiek-zoetwa ... jbl-manado

B
Berre83

(Y)

E
Eska

Als nieuw!! :D good job! (Y)

f
frank

Bedankt mannen heb er mijn werk aangehad maar het resultaat is proper :lol:

A
Aquarioot

Idd proper (Y)

Benieuwd naar het vervolg :cheer:

-
-mich-

Amai! Is inderdaad een nieuwe geworden

f
frank

voor het visbestand de kanshebbers

INPAICHTHYS KERRI blauwe koningstetra
HEMIGRAMMUS ERYTHROZONUS Vuurneon
Gasteropelecus sternicla Zilverbijlzalm
Mikrogeophagus ramirezi Antennebaars
Paracheirodon axelrodi Kardinaaltetra
Poecilia sphenops Black Molly
Hemigrammus bleheri Roodkopzalm
Moenkhausia pittieri diamantzalm
Hyphessobrycon pulchripinnis citreontetra

voor de planten
Alternanthera cardinalis
Alternanthera rosaefolia
Hydrocotyle leucocephala
Myriophyllum brasiliense
Echinodorus latifolius
(Cabomba piauhyensis)
Cabomba aquatica
Samolus floribundus
vallisneria tortifolia
heteranthera zosterifolia
Staurogyne sp (tip van Eska)

Tips voor vissen en planten voor ZA altijd welkom ;)

E
Eska

Visbestand vind ik zeer goed, enkel de black molly zou ik niet doen, het is een echte kweekvorm, komt niet voor in het wild..maar jouw keuze uiteraard. De rest zijn allemaal mooie scholenvisjes ;) Het wordt een moeilijke keuze :)

Plantenbestand : het zijn niet de makkelijkste die je kiest :D.. deCabomba piauhyensis zou ik echt afraden, hoe mooi hij ook is, het is echt een zeer moeilijke plant vergeleken met de groene variant. Zelfs in zuur water ( wat zeker moet) is hij nog moeilijk te houden.

Myriophyllum brasiliense zou ik enkel plaatsen als het water na een aantal weken/maanden zeer helder is met weinig tot geen zwerfvuil, anders zal die niet lang meegaan.

Samolus floribundus is niet makkelijk te houden ook, ziet er simpel uit, maar is het niet. Als voorgrondplantjes mss ook es zien naar Staurogyne sp.?

f
frank

Voila plantje bijgevoegd! Eska ;)

n
nieck01

Mooi bakje , staat er weer netjes bij (Y)

k
knorrieleen

Goed gepoetst, hij ziet er uit als nieuw :D Veel succes met de opstart!

f
frank

Vandaag de Manado aangekomen gespoeld en in het aquarium gedaan.
morgen is naar ACC gaan zien voor plantjes of naar Aartselaar.

X
Xoffus

Als je met Aartselaar Aquaria Antwerp bedoelt ga ik je moeten teleurstellen voor planten want daar is nagenoeg niets van planten. Je kan dan beter even doorrijden tot in Kontich en bij Zowizoo binnenspringen, ze hebben daar een uitgebreide keuze een planten (en materiaal,vissen enz) en altijd 5% korting met een klantenkaart :)

Veel succes met je bakje. Ik heb zelf een rio 125 trouwens :)

f
frank

Xoffus" post=59085:

Als je met Aartselaar Aquaria Antwerp bedoelt ga ik je moeten teleurstellen voor planten want daar is nagenoeg niets van planten. Je kan dan beter even doorrijden tot in Kontich en bij Zowizoo binnenspringen, ze hebben daar een uitgebreide keuze een planten

Te laat kom er juist van heb er een deel bij maar van de 2000 aquariumplanten in voorraad heb ik een ???? heb ze ni geteld

Zowizoo volgende keer eens een bezoekje brengen. ben eigenlijk niet voor dierenzaken maar heb hier toch al veel goed over gelezen en zondags open!

Vandaag ook ff de waterwaardes gemeten en binnen een paar dagen nog eens om te vergelijken
NO3 10
NO2 0
GH >14
PH 6.8

G
Greg002

frank" post=59089:

Xoffus" post=59085:

Als je met Aartselaar Aquaria Antwerp bedoelt ga ik je moeten teleurstellen voor planten want daar is nagenoeg niets van planten. Je kan dan beter even doorrijden tot in Kontich en bij Zowizoo binnenspringen, ze hebben daar een uitgebreide keuze een planten

Te laat kom er juist van heb er een deel bij maar van de 2000 aquariumplanten in voorraad heb ik een ???? heb ze ni geteld

Zowizoo volgende keer eens een bezoekje brengen. ben eigenlijk niet voor dierenzaken maar heb hier toch al veel goed over gelezen en zondags open!

Vandaag ook ff de waterwaardes gemeten en binnen een paar dagen nog eens om te vergelijken
NO3 10
NO2 0
GH >14
PH 6.8

Je kan ook altijd eens gaan kijken in Ekers aquarium voor planten. De nieuwe planten komen normaal gezien dinsdags binnen dus als je 's woensdag gaat zijn ze allemaal te verkrijgen..! Of kijk eens op aquarium-planten.com, die hebben alles wat ge zoekt :D.

f
frank

Greg002" post=59091:

Je kan ook altijd eens gaan kijken in Ekers aquarium voor planten. De nieuwe planten komen normaal gezien dinsdags binnen dus als je 's woensdag gaat zijn ze allemaal te verkrijgen..! Of kijk eens op aquarium-planten.com, die hebben alles wat ge zoekt :D.

ekers aquarium ben ik vroeger ook klant geweest merci voor de info dus elke dinsdag nieuwe planten?
In aartselaar was ik nog nooit geweest en wou eens kijken daar, ga ik er teug is een ???????

Online weet ik niet goed nog nooit gedaan.

A
Aquarioot

Er zijn er hier al redelijk wat die via aquariumplanten.com hebben besteld hoor. Nog nooit negatieve dinges van gehoord

f
frank

eerste plantjes staan erin misschien nog wat verschijven?
nog op zoek naar een mooi stuk hout.

http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/005.jpg

f
frank

Aquarioot" post=59109:

Er zijn er hier al redelijk wat die via aquariumplanten.com hebben besteld hoor. Nog nooit negatieve dinges van gehoord

Hoe is het verpakt want de post komt hier soms gehavend toe :evil:

z
zoetwatersteven

Leuke plante, mooi groen :)