Frank's Rio 125

frank , June 02 2013
X
Xoffus

Aquarioot" post=59109:

Er zijn er hier al redelijk wat die via aquariumplanten.com hebben besteld hoor. Nog nooit negatieve dinges van gehoord

Ik doe het zo:
voor planten op aquariumplanten.com
voor materiaal, plantenvoeding ed: aquaplantsonline.nl of zooplus
En als ik zo iets (dringend) nodig heb (en waarvoor ik anders ook meer aan verzending zou betalen): de lokale lfs :)

Valt me wel op dat je veel achtergrond planten hebt, miss iets vooraan? Stuk hout erbij gaat idd het wat meer 'af' maken. Maar ga niet te groot in hout, want dan lijkt het meteen te vol.

s
stefaan01

Leuke planten,
ik zou op de voorgrond nog wat kleine plantjes in plaatsen. Een stuk hout is inderdaad ook altijd leuk. Of enkele keien?

f
frank

Vooraan komt nog als ik mijn stukje hout gevonden hebt kan ik beter zien wat juist past
Staurogyne sp
Eleocharis acicularis (Naaldgras

f
frank

Voila stukje hout geplaatst en plantjes wat aangepast!

http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/aquaplant.jpg

j
jpjoeyjp2

mooi stuk hout past er perfect in

E
Eska

Ik vind het een mooi stuk hout, maar als ik eerlijk mag zijn zou ik het niet pal in het midden plaatsen, het neemt alle aandacht van de rest weg, allé, das mijn mening hé

Frank, weet jij als wij op uw foto klikken dat wij dan alle privé-foto's in uw photobucket kunnen zien? Als je dit niet wil, maak je best een album 'aquarium' of zo aan. Trouwens prachtige bordeaux-dog ;)

f
frank

Eska" post=59150:

Ik vind het een mooi stuk hout, maar als ik eerlijk mag zijn zou ik het niet pal in het midden plaatsen, het neemt alle aandacht van de rest weg, allé, das mijn mening hé

Frank, weet jij als wij op uw foto klikken dat wij dan alle privé-foto's in uw photobucket kunnen zien? Als je dit niet wil, maak je best een album 'aquarium' of zo aan. Trouwens prachtige bordeaux-dog ;)

Was het ook aan het afvragen dat ik het niet links in de hoek zou zetten maar zit ik recht zonder iets?

wat zou jij(jullie) doen???

Photobucket tja weet het zou het eens moeten aanpassen

E
Eska

Ik zou die idd links in de hoek zetten en zo naar voren laten komen en dan rechts wat stenen leggen...
Maar dat is mijn mening hé, je moet vooral doen wat jij mooi vindt natuurlijk!

f
frank

Eska" post=59155:

Ik zou die idd links in de hoek zetten en zo naar voren laten komen en dan rechts wat stenen leggen...
Maar dat is mijn mening hé, je moet vooral doen wat jij mooi vindt natuurlijk!

Was ook mijn gedacht maar dan zat ik rechts met een leegte ja stenen zal ik ff nog verder moeten rondzoeken
had gedacht aan leisteen.
want in de 3 winkels waar ik ben geweest lag niks naar mijn goesting precies allemaal nepstenen :S

Ja bordeaux-dog met een lopende rekeing aan keukenrol :cheer: :cheer: maar doodbraaf

z
zoetwatersteven

Nog beter met het hout :)

f
frank

Kan Microgeophagus ramirezi(antennebaars) samen met Cleithracara maronii(sleutelgatcichlide) in één aqua?

Ken er niks van de dwergcichlide kan men eigenlijk verschillende soorten bijéén zetten?

B
Berre83

mooie foto!ik heb zelf ook 3 soorten dwergcichliden en bij mij gaat da momenteel prima.af en toe word er wel is wa geduwd,maar verder niks.op andere fora's lees en ik krijg ik ook wel is de reactie dat het niet goed gaat.maar kdenk dat ge daar wa pech of geluk mee hebt.

E
Eska

Een sleutelgatcichlide kan zeker samen met een antennebaars.. Maroni's zijn de braafheid zelve

f
frank

Ben zo wat aan het overwegen om een paar koppeltjes dwergcichliden samen met een schooltje van
Paracheirodon axelrodi Kardinaaltetra
Inpaichthys kerri blauwe koningstetra
Hyphessobrycon erythrostigma - Bloedvlek Tetra
Hyphessobrycon serpae serpea tetra
Nannostomus mortenthaleri

dwergcichliden
Apistogramma agassizi - Gele dwergcichlide
Microgeophagus ramirezi(antennebaars
Cleithracara maronii(sleutelgatcichlide
Apistogramma macmasteri
Apistogramma nijsseni

een koppel of 2-3(4-6st) dwergcichliden en een schooltje of 2-3(20-30st) maar denk dat wat teveel gaat zijn.

@Berre waar heb jij je dwergcichliden gehaald?

A
Aquarioot

Ja je zit al ruim over je maximum aan vis als je alles van hierboven gaat steken

Viscentimeterregel: 1L water voor 1cm vis, en zien dat je de volwassen grootte van een vis rekent

f
frank

Aquarioot" post=59180:

Ja je zit al ruim over je maximum aan vis als je alles van hierboven gaat steken

Bedoeling is een selectie van 2 of 3 soorten hierboven, per soort een tiental
en 2 of 3 koppeltjes dwergcichliden.

Heb de dwergcichliden er ook bijgezet hierboven die in aanmerking komen.

X
Xoffus

Op 80 cm is éen harem (1m/2v) dwergcichliden al voldoende. Bij dwergcichliden moet je niet alleen naar de lengte van de volwassen vissen kijken maar ook naar het territorium dat elke vrouwtje/koppel gaat innemen en dan zit je met 80cm juist goed.

Doe daar nog een ruime school van iets anders bij met nog een L nummer of een groepje corydoras en ge hebt uw bestand.

f
frank

wou eigenlijk voor dit bestand gaan

* Apistogramma agassizi - Gele dwergcichlide
of
APISTOGRAMMA AGASSIZII fire RED ook mooie kleuren

* Cleithracara maronii sleutelgatcichlide

en als scholenvis

* Inpaichthys kerri blauwe koningstetra

voor de bovenste laag

* Rivulus rectocaudatus

B
Berre83

frank" post=59173:

Ben zo wat aan het overwegen om een paar koppeltjes dwergcichliden samen met een schooltje van
Paracheirodon axelrodi Kardinaaltetra
Inpaichthys kerri blauwe koningstetra
Hyphessobrycon erythrostigma - Bloedvlek Tetra
Hyphessobrycon serpae serpea tetra
Nannostomus mortenthaleri

dwergcichliden
Apistogramma agassizi - Gele dwergcichlide
Microgeophagus ramirezi(antennebaars
Cleithracara maronii(sleutelgatcichlide
Apistogramma macmasteri
Apistogramma nijsseni

een koppel of 2-3(4-6st) dwergcichliden en een schooltje of 2-3(20-30st) maar denk dat wat teveel gaat zijn.

@Berre waar heb jij je dwergcichliden gehaald?

1 apisto soort in de zowizoo en de andere en de schaakbordjes in aartselaar...

-
-mich-

Men vriendin heeft de agassizi triple red en das echt een lust voor het oog, deze komt van de skalaar in gent, was nie goedkoop maar echt een juweeltje van een vis vind ik