Rare film over het water

-mich- , June 06 2013
-
-mich-

Op het water opp ligt een rare film, het crieer belletjes aan de zijkant van het aquarium. Als ik ze wil vastnemen blijven de belletjes aan men hand plakken. Onder de tls was het een bruin achtige film, onder de leds is het gewoon wit. Men uitstroom is naar het wateropp gericht.

A
Aquarioot

De uitstroom staat op het wateroppervlak en toch een film op het water ?

-
-mich-

Jup en als ik er door wrijf komen er allemaal witte vlokken in de aqua, deels kan ik het er wel uitvangen, maar bvb als de vallisneria belletjes aflaat na een tijdje kunnen deze niet meer door die film :s

A
Aquarioot

Zal toch van bacterien komen denk ik. Wie weet is er wat eten blijven drijven bij de valisneria en gaan rotten ofzo (rotten-gisten-bellen)

Anders eens foto plaatsen e

X
Xoffus

he ik had dat ook onlangs, kwam bij mij doordat mijn klimop de stroom tegenhield,
ondertussen is het al beter met WV maar nog niet helemaal weg.

-
-mich-

Zal maandag is ne foto posten, bij mij staat er niks in de weg van de strooming :(

E
Eska

Oei, ik had dus blijkbaar over dit onderwerp gelezen;
Dit kan niet anders dan idd een kamlaag zijn...het feit dat er belletjes zijn, is omdat de zuurstof niet meer kan 'ontsnappen'.
Dit komt idd meer voor bij opstartende aquaria als de bacteriën nog niet gehecht zijn in de filter of de bodem, maar het kan ook door de planten zelf komen, doordat er een relatie is tussen het metabolisme van je aquariumplanten en het produceren van organisch afval. Als ze voeding opnemen ( of CO2) produceren ze afval ( suikers, vetten,etc)....daardoor kan een kamlaag ontstaan.

Heb je er al een paar vellen keukenpapier op gelegd? Gewoon op de laag zelf, uitspreiden over het oppervlak, deze zullen de 'oliën' opslorpen en kan je dan es vertellen welke kleur je op het natte keukenpapier ziet?

-
-mich-

Awel euh we zullen da morgen is testen he stefaan, nu da ge hier dan toch gaat zijn :p

-
-mich-

In de hoeken is het net of er heeft ne betta een schuimnest gemaakt zo erg is da heb foto getrokken en ga het maandag posten

X
Xoffus

Eska" post=59190:

Oei, ik had dus blijkbaar over dit onderwerp gelezen;
Dit kan niet anders dan idd een kamlaag zijn...het feit dat er belletjes zijn, is omdat de zuurstof niet meer kan 'ontsnappen'.
Dit komt idd meer voor bij opstartende aquaria als de bacteriën nog niet gehecht zijn in de filter of de bodem, maar het kan ook door de planten zelf komen, doordat er een relatie is tussen het metabolisme van je aquariumplanten en het produceren van organisch afval. Als ze voeding opnemen ( of CO2) produceren ze afval ( suikers, vetten,etc)....daardoor kan een kamlaag ontstaan.

Heb je er al een paar vellen keukenpapier op gelegd? Gewoon op de laag zelf, uitspreiden over het oppervlak, deze zullen de 'oliën' opslorpen en kan je dan es vertellen welke kleur je op het natte keukenpapier ziet?

bij mij is het nu weer terug... De eerste helft van de bak is er nog beweging in het water, maar de verste helft beweegt niet en daar is de laag het meest zichtbaar.

-
-mich-

Is hier ook zo xoffus, eska is bij mij geweest en het zo een kamlaag zin khoop dat het ooit wegtrekt ze

X
Xoffus

Awel kheb gisteren mijn blauwe spons uitgespoeld, de witte vervangen en de uitstroom beetje meer naar boven gezet en twas meteen weg.

A
Aquarioot

Denk dat ge eens zult moeten experimenteren met uw uitstroom Mich, anders denk ik dat die laag toch zal blijven liggen
Mss gewoon eens de richting wat aanpassen ipv onder/boven gewoon wat naar links/rechts zetten

E
-
-mich-

Zal de uitstroom nog wat draaien en een zien wat het geeft, desnoods alle stenen eruit en de filter verhangen ofzo

-
-mich-

Ziet er wel iets goed uit :D