Minder en minder

nieck01 , June 26 2013
n
nieck01

Kweet niet of het door het mooi weer is , maar ik merk dat er hier minder en minder mensen op het forum zitten .Of zijn die verhuist naar fb ?

t
tsjarishe

Wel, k zou gokken dat sommige hun verlof nemen voor de drukte van 't verlof'.

s
stefaan01

tis hier inderdaad zeer kalm

n
nieck01

Ja hé zeer kalm t" is mij ook opgevallen , het is al een week of twee zo .

-
-mich-

Tis idd stillekes geworden hier :(

y
yowsaman

als er geen nieuwe bakken worden opgestart kan het hier stilletjes zijn ja :) trouwens eens een aquarium af is en draaiende valt er niet veel over te vertellen hé. of er moest eens iets gebeuren :)

ben aan het wachten op die van mij. binnen 3 weken wordt die verhuist :d

foto's en updates volgen dus nog.

A
Aquarioot

yowsaman" post=59534:

ben aan het wachten op die van mij. binnen 3 weken wordt die verhuist :d

Pff nog 3 weken wachten tegen datter weer wa gepost word :lol:

Is wel raar dat er hier steeds minder en minder gepost word. Vind ook dat er toch minder nieuwe leden bijkomen dan vroeger
Mss ligt het aan FB dat roet in het eten gooit (forum geniet nog steeds mijn voorkeur, stuk overzichtelijker dan FB)

E
Eska

Ik vind niet dat het de laatste tijd zo is, het is al een ganse tijd zo. Ik heb veel geprobeerd : reclame gemaakt via 2dehands en Kapaza, reclame gemaakt op mijn persoonlijke Facebook : het levert geen tot bitter weinig nieuwe leden op. De meeste 'nieuwe' gaan naar een ander forum ( waar er naar mijn mening véél minder ervaren leden zitten, maar bon het is zo). Het heeft ontzettend veel te maken me de positie in google, we staan absoluut niet op de "eerste plaats" bij een zoekopdracht, dus daar heb je het. En àls mensen zich dat lid maken, doen ze dat op verschillende forums, ik zie overal wat dezelfde namen opduiken...en wat trekt aan? juist, een forum met veel zogezegde leden ( er staat dan 2345 leden, maar er zijn er daar ook pakwek 15 echt actief.....men komt ff hier een paar vragen stellen, copy paste, dezelfde vragen op een ander forum, etc...

Nu, wat facebook betreft, aquarioot heeft daar in gelijk, het is véél actiever...ik heb daar - puur uit experiment - een groep gestart ( show jouw aquarium) en dat heeft in een dikke anderhalve maand tijd 80 actieve leden and counting , waarvan er ook lid zijn van andere forums waar het ook stilletjes is)...Mijn groepje had de bedoeling om wat foto's en video's te sharen, maar kijk, het is al een half forum geworden. Mijn aquarium facebook pagina trekt zelfs zeer veel mensen aan, zo zie je maar.

Ik kom natuurlijk nog naar hier om alles te lezen en te replyen waar nodig en wil hier ook nog mijn foto's plaatsen, al weet ik heel goed dat ik een 'overdreven' fototrekker ben :lol: wil jullie daar nu ook nie mee overstelpen.

Ik hoop ook niet dat dit het einde is van de aquariumforums, maar ik merk overal dat het nog een handvol mensen zijn die echt 'actief' lid zijn, dus niet enkel hier. Ik denk ook dat wij al veel te veel info prijsgeven in dit forum. Daarmee bedoel ik dat een 'gast' gewoon alles al kan lezen. Als je een antwoord op jouw vraag vindt, waarom zou je je dan nog lid maken? Mocht je je moeten inschrijven en dan pas het forum zou 'zien', zou je meer leden hebben. Een groot deel zou niet meer terugkomen eens de vraag opgelost is - dat is altijd zo - maar een groot deel kan zo wel 'actief' worden zou ik zeggen.

Ik zie dit ook allemaal met lede ogen aan..maar wat kan je doen? ik weet het niet meer ze.

Stof tot nadenken.

z
zoetwatersteven

Eska je mag ons altijd overstelpen met foto's ze :cheer:

neujensl

Ik ben bijna op vakantie en heb wat projecten waar ik nog mee bezig ben ...
Dus niet echt de tijd om mensen naar het forum te "trekken" ...
Het is wel een beetje normaal dat activiteit een beetje up en down gaat ...

Je kan ook stellen dat wie naar facebook gaat en daar een (al dan niet goed) antwoord krijgt niet hier gaat zoeken of lid worden .
Voor seo is al ook heel wat geprobeerd ... Google is een raar beestje ( meer en meer commercieel getint ook )
Vakantie is eigenlijk nooit de beste periode om activiteit van een forum te meten ...
Als ik de statistieken van google er op nakijk dan is er een vrij stabiel aantal bezoekers .
Misschien moeten we informatie wat begrenzen voor gasten inderdaad ...
Ik probeer wel weer wat na de vakantie ...
In elk geval voor de trouwe leden en medewerkers .. bedankt !

f
frank

yowsaman" post=59534:

als er geen nieuwe bakken worden opgestart kan het hier stilletjes zijn ja :) trouwens eens een aquarium af is en draaiende valt er niet veel over te vertellen hé. .

Voila ge moet het maar vragen hé :lol:

mijne nieuwe

http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/003.jpg
http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/0014.jpg
http://i545.photobucket.com/albums/hh369/frakke13/Aquarium/004.jpg

Zit op 2 forums weet welk wat eska wilt bedoelen.
Persoonlijk vind ik het andere forum gebruiks gemakkelijker en overzichtelijker

maar jullie hebben de primeur van mijn nieuwe bak :cheer: :cheer: :cheer:

E
Eska

frank" post=59543:

Zit op 2 forums weet welk wat eska wilt bedoelen.
Persoonlijk vind ik het andere forum gebruiks gemakkelijker en overzichtelijker

Ik had het nu niet specifiek over jou, Frank, het was zeker niet persoonlijk ;)
Maar je haalt daar wel iets aan..."gebruiksgemakkelijker en overzichtelijker"...het vreemde is : het is exact dezelfde layout als het 'oude' forum hier...Start2aqua bv. komt hier ook niet meer, net om dezelfde redenen....

f
frank

Dus deze lay-out is het nieuw model als ik het begrijp?

Weet wel dat het niet persoonlijk is :)

Je site op facebook is tof maar ben totaal geen facebooker :(

E
Eska

frank" post=59549:

precies, vroeger was het krak hetzelfde als aquariaforum ;)

z
zoetwatersteven

Ik zit ook op aquariaforum maar kom daar niet meer juist omdat ik deze dan weer overzichtelijker vind..

-
-mich-

Ik kom hier nog bijna elke dag kijken, ook op andere forum, maar das tanganyika gericht, ikzelf zit al enkele maanden zonder pc dus kan geen fotos uploaden via de computer, anders zou ik er nog verl posten, juist op fb post ik nog pics omdat dit gewoon via men htc kan :p,

Goeie vakantie he ludo :D

f
frank

Eska" post=59550:

frank" post=59549:

precies, vroeger was het krak hetzelfde als aquariaforum ;)

Zal van den ouwe stempel zijn hé :blink:

Vindt de index hier niet overzichtelijk?
zal ook kwestie van gewoonte zijn zeker meeste forums zijn nog in de oude stijl waar ik op zit .

A
Aquarioot

frank" post=59543:

yowsaman" post=59534:

als er geen nieuwe bakken worden opgestart kan het hier stilletjes zijn ja :) trouwens eens een aquarium af is en draaiende valt er niet veel over te vertellen hé. .

Voila ge moet het maar vragen hé :lol:

mijne nieuwe....

Edde gij nu speciaal een nieuwe bak gekocht om het forum weer wat aan te wakkeren ? :lol: :lol: :lol:

f
frank

Ja da klopt hé je moet er iets voor over hebben hé :lol: B)

neujensl

-mich-" post=59557:

Ik kom hier nog bijna elke dag kijken, ook op andere forum, maar das tanganyika gericht, ikzelf zit al enkele maanden zonder pc dus kan geen fotos uploaden via de computer, anders zou ik er nog verl posten, juist op fb post ik nog pics omdat dit gewoon via men htc kan :p,

Goeie vakantie he ludo :D

dank je ...
forum zou ook vanaop mobiele toestellen moeten lukken ...
je kan altijd link naar externe afbeelding plaatsen in image tag toch ?