Witte pluisjes tegen ruiten

frank , July 02 2013
f
frank

Wie weet wat dit zou kunnen zijn
ziet eruit als witte fijne pluisjes foto trekken lukt niet zie je niet op de foto
vanmiddag precies niets te zien en nu wel :blink:
en precies ook witte stofdeeltjes int water

A
Aquarioot

Witte dingskes int water mss waterbloei

Op de ruiten iets zoals dit? (planaria, kleine witte wormpjes)
http://i834.photobucket.com/albums/zz264/RSJEFFREY/Planaria_zpse3e69c2e.jpg

f
frank

Het trekt zo wat op de foto heb eens gegoogled erop planaria maar dat is het toch niet volgens mij kan er geen wormpjes inzien
zijn precies pluisjes de mee waaien met de stroming zoals een alg op je ruit?

E
Eska

Dat klinkt las hydra? zie je echt tentakeltjes?

http://www.aquariumadvice.com/forums/members/57106-albums10668-picture45330.jpg

f
frank

Dat zou het wel kunnen zijn ;)
Vandaag als het licht terug aan was nog ff bestudeerd en bijna zeker dat het hydra is! bedankt stef ;)

Kan je behandelen zie ik met flubenol dat moeilijk te vinden is maar ook met esha gastropex.

Vraag mij af vanwaar het ineens komt?

A
Aquarioot

frank" post=59658:

Kan je behandelen zie ik met flubenol dat moeilijk te vinden is maar ook met esha gastropex.

Vraag mij af vanwaar het ineens komt?

Ook geen idee vanwaar, heb hier nog nooit hydra gezien. Mss komen die pluisjes gewoon met de wind mee ofiets :lol: Meegekomen met nieuwe planten wss ze

Flubenol heeft normaal elke apotheker. Weet wel niet in welke hoeveelheden je ze kan kriigen (dosering is 0,2gram op 100L water)

f
frank

Heb nu de batterijmethode toepast dus ff 1/2 uurtje wachten en dan zou ja al resultaat moeten zien dus
straks update!

A
Aquarioot

Was nog vergeten melden dat het flubenol 5% is. Weet niet of ze straffer/lichter spul verkopen of dit een standaardpercentage is

Wat bedoel je precies met batterijmethode ?

E
Eska

Hydra komt vooral mee met de planten ;) ook als je leven voer geeft bv. watervlooien kan je hydra krijgen, die eten die namelijk en er komt rap ene mee.

Flubenol : http://www.patzz-aquaria.com/flubenol-5--poeder.php

f
frank

Weinig resultaat gezien enkel ook planaria.

Heb dus ondertussen flubenol kunnen bemachtigen en nu afwachten.

E
Eska

leve fly :D

Wel jouw slakken er uit halen hé!

f
frank

Eska" post=59668:

Dank U Fly (jij zit ook overal hé :lol: )

Lees tegenstrijdige berichten over de slakken heb niet direkt de mogelijkheid dus op hoop van zegen :whistle:

f
frank

frank" post=59669:

Eska" post=59668:

Dank U Fly :lol: (jij zit overal precies :lol: )

Lees tegenstrijdige berichten over de slakken heb niet direkt de mogelijkheid dus op hoop van zegen :whistle:

A
Aquarioot

Uzelf nog eens quoten lol, de pluiskes zitten al tot in uw hoofd zeker ? :lol: :lol:

f
frank

Aquarioot" post=59672:

Uzelf nog eens quoten lol, de pluiskes zitten al tot in uw hoofd zeker ? :lol: :lol:

Jaja denk het :silly:

Weet ook niet hoe ik het gedaan heb :whistle: :lol:

r
route81

Ik heb ook nog hydra's gehad in een aq. Die waren bij mij meegekomen met het gaan vangen van levende watervlooien. Het enige wat hielp was het aq leegmaken en heel grondig schoonmaken.

Hydra's kan je vergelijken met zeeanemonen. Met hun tentakels 'netelen' ze hun prooi bij aanraking waardoor deze verlamd word. Garnalen en kleine visjes kunnen hierdoor makkelijk ten prooi vallen aan Hydra's.

Flubenol is inderdaad schadelijk voor slakken!