Drama drama drama

frank , July 07 2013
f
frank

Ik mis vandaag 6 kardinaaltjes :cry:

Zouden Bujurquina oenolaemus ze opeten vind geen lijkjes :cry:

Heb er 2 koppeltjes van en sleutelgatcichlide 1m 2v.

vind het alleen raar ze zitten er al een hele tijd bij zonder probleem.
Ben er donderdag 5 gaan bijhalen en nu ineens 6 foetsie :shock:

A
Aquarioot

De sleutels zijn daar veel te braaf voor allessinds, van die andere weet ik niet

f
frank

Zal de volgende keer is XXL kardinaaltjes bestellen zijn die veel groter?

n
nieck01

Dat is nu niet plezant ,hoeveel Bujurquina oenolaemus heb je 6 kardinaaltje is toch veel. Zo te zien is de Bujurquina oenolaemus al een mooi grote vis .

f
frank

2 koppeltjes

G
Greg002

Bujurquina's eten zeker en vast wel eens ne kardinaal :)!
En ik heb het idee dat ze "nieuw gezette kardinalen" sneller zullen eten dan reeds aanwezige kardinalen.. Vandaar dat ze de nieuwe misschien hebben opgegeten.

Ik heb in mijn aquarium ook een half volwassen koppel krobia xingu steken samen met enkele vrij kleine viskes (oto's en nog een zéér kleine borelli bv..) en hier blijft hij af. Ik moest dan 2 viskes die dubbel zo groot zijn als de borelli / oto's overzetten naar m'n grote bak (die met de krobia xingu's) en deze hebben geen 2 minuten geleefd..

Dus ik vermoed dat ze "die nieuwe vissen" eerder als eten zien omdat dat iets nieuw is ofzo.. Kheb daar ni direct een verklaring voor eigenlijk.

E
Eska

Klopt wel iets van ze Greg, als je bv. maanvissen samen laat opgroeien met kardinalen is dat geen of minder een probleem..stop je er nieuwe bij, dan zien ze meteen dat dit 'nieuwe' zijn en gaat die idd eerder opeten.

Dus plaats er enkel volwassen kardinalen bij, want wat in de bek past, wordt gegeten

k
knorrieleen

als de Bujurquina oenolaemus weg moeten....laat maar weten he, ik kom er direct om! :lol:
Ik heb ze onlangs menen aan te schaffen maar er was mij iemand voor

G
Greg002

knorrieleen" post=59741:

als de Bujurquina oenolaemus weg moeten....laat maar weten he, ik kom er direct om! :lol:

Het zal tegen opbieding zijn dan, want die zie ik ook wel zitten :D!

f
frank

knorrieleen" post=59741:

Ikke toch ni :lol: komen van zottegem.

Wie weet zit in gedachten om terug misschien dwergkogeltjes te houden maar dan moeten bujurquina's de sleutelgatcichliden en de apistogramma pandurini weg maar deze groep vind ik ook wel leuk.

A
Aquarioot

frank" post=59749:

knorrieleen" post=59741:

Ikke toch ni :lol: komen van zottegem. heb ze 50 euro voor de 4 betaald

Lol :lol:

k
knorrieleen

frank" post=59749:

knorrieleen" post=59741:

Ikke toch ni :lol: komen van zottegem.

Wie weet zit in gedachten om terug misschien dwergkogeltjes te houden maar dan moeten bujurquina's de sleutelgatcichliden en de apistogramma pandurini weg maar deze groep vind ik ook wel leuk.

Godver, da waart gij dus. Ge zijt er de dag omgekomen dat ik met die gast wou afspreken. :sick:

k
knorrieleen

Greg002" post=59743:

knorrieleen" post=59741:

Het zal tegen opbieding zijn dan, want die zie ik ook wel zitten :D!

elk een koppel he greg002

f
frank

Die maandag ja :lol: :whistle:

k
knorrieleen

We moeten binnenkort eens richting nederland..kunnen altijd eens passeren ze :lol:

f
frank

zie dat je ook van Zottegem bent heb ik geluk gehad

k
knorrieleen

Zou je ze nu weg doen?

f
frank

indien ik van de andere vissen ook vanaf geraak

http://forum.aquariumgids.be/forum/7-babbelbox/49427-intressepeiling