vraag eieren antennebaars

kvm1904 , September 10 2013
k
kvm1904

Hallo mijn koppel antennebaarsjes had vorige week een eerste legsel eieren in mijn rio 180,
ze deden het behoorlijk goed, maar na de eerste dag namen mijn japonica's de eieren weg, de andere vissen werden op afstand gehouden en na 2 dagen was alles weg ! nu mijn vraag heeft er iemand een nestje over gehouden met japonica garnalen in zijn/haar bestand, of is dit bijna niet mogelijk? Ik vind het raar dat de ze het legsel verdedigen door de andere visbewoners op afstand te houden, maarde garnalen worden over het hoofd gezien?? Ik hoor het graag

E
Eska

De japonica's 'poetsen' die, zullen ze zeker niet eten ;) daarom laten ze die ook toe..als ze weg zijn zal het van andere vissen zijn of van het koppel zelf...het is al straf dat je ze twee dagen kunt houden..ze worden meestal opgegeten 's nachts, het is altijd belangrijk als je eieren hebt, om een ledje te laten branden....

k
kvm1904

Idd ze werden 's nachts opgegeten ja merkte het: de eerste dag zeer veel eieren in een holte van het kienhout, tweede dag 3/4 weg , en de derde dag niets meer, volgende keer dan maar een waaklampje laten branden

bedankt voor de tip

E
Eska

Ja precies. Voordeel van een ledspotje is dat je het kan richten op het nest zelf :)

k
kvm1904

Bedankt