zieke vissen

Joy , September 30 2013
J
Joy

Hallo iedereen, ik heb een dringende vraag in verband met zieke vissen.

Het gaat om mijn moeder haar aquariumpje.
ze heeft een week geleden haar aquarium volledig uitgekuist.
Alle vissen (guppy's, bijlzalmpjes, hockeysticks, slangenvisjes, black molly en platty) zijn dood.
Enkel de kuisvis en de betaman leven nog. De kuisvis heeft zeer fijne witte stipjes en percies een vliesje op zijn ogen.
Extra info: het water word niet verwarmd en er worden ook geen producten ingedaan voor het water te stabiliseren. (heb ik al 1000 keer gezegt om wel te doen, maarja...)
ik vind eigenlijk niet de nodige info zodat ik er kan achterkomen wat dit is. Alstublieft zo snel mogelijk een antwoord aub. Ik ben zelf een groot vissenliefhebber (heb 5 aquariums) en zou het zonde vinden dat deze 2 prachtvissen ook zouden sterven.
Help mij!

neujensl

geen verwarming is nog niet zo een grote ramp als het in de huiskamer warm is en geen grote pieken geeft ...
(alhoewel de boel 's nachts toch wel te veel zal afkoelen om goed te zijn )

maar als ik me bij uit kuisen voorstel dat ze er alle vissen heeft uitgehaald
en water helemaal ververst dan zijn ook alle goede bacteriƫn weg en krijgen de vissen een grote shock ...

bij witte stipjes denk ik aan witte stip en dat zit in je bak en krijg je vaak moeilijk weg ...
Normaal zeg ik dan zout toevoegen en temperatuur verhogen .. .
Zonder verwarming is dat moeilijk uiteraard ..
Geen optie om ze te "adopteren" in een quarantaine - bak met filter en verwarming ?