goerami's met kardinaaltjes

stephanie3 , December 11 2013
s
stephanie3

Beste,

Wij hebben een aquarium van 1m50 op 50 maar wij zitten met een probleem!
Onze goerami's doden alle kardinaaltjes, ze jagen erop, doden ze en knabbelen eraan, meestal zijn de ogen ook opgegeten.

Ik lees overal dat je goerami's met kardinalen kan combineren maar bij ons is dit dus niet het geval.
Van de 26 kardinalen blijven er nog 7 over, in 2 weken tijd ongeveer.

Weet er iemand welk schooltje we er kunnen bijzetten zonder dat onze goerami's ze opeten?

Groetjes Stéphanie

Spongebob

Goerami's zijn héél erg territoriaal.
Ik had er vroeger eentje zitten en die ging achter elke vis die in zijn buurt / gebied kwam.

t
tsjarishe

Ho Staphanie,

Ben je zeker da het de goeramikes zijn die de tetras aanvallen?
Ik ben geen kenner ervan, maar ik leerde al wel uit ervaring dat het niet altijd de 'verdachte nummer een' is die ook echt de dader was.

Op het net staat wel regelmatig dat ze territoriaal zijn ( zoals al aangerijkt ) en dat je veel schuilplaatsen en platen voor andere vissen moet voorzien als dat het geval is.

Hopelijk kan iemand anders aanvullen hier. En ik hoop dat je een oplossing kan vinden.

neujensl

Het hangt er ook vanaf welke soort goeramies natuurlijk ...
Je hebt er daar van 6 cm , 12 cm en groter ...
Ook kardinaaltjes ken ik nu niet als echt sterke vissen ..
Dus mogelijk dat ze gewoon ziek zijn geworden ..
En verzwakte/zieke vissen worden ook makkelijker aangevallen /opgeruimd door andere vissen ...
Hoe is het er nu verder met de overblijvers?

Ik zou overigens bodemvis als corydoras aanraden omdat goeramies zich meestal bovenaan zullen bevinden ( het zijn labyrintvissen die dus bovenaan lucht zullen happen en daar meestal "rondhangen" ) en ze dus elkaar minder zullen storen dan druk zwemmende scholenvis in het midden

s
stefaan01

ik heb vroeger ook enkele goeramies gehad.
Mijn ervaring is dat de mannetjes agressief kunnen zijn naar het meisje toe.
Naar andere vissen toe heb ik ook geen agressief gedrag gezien.

neujensl

Balthazar" post=60643:

Bericht verwijderd wegens ongepast en not on topic (

Deze manier van antwoorden aan mensen die een eerste bericht plaatsen , vind ik als webmaster ongepast .
Ik zal in de toekomst geen negatieve reacties in deze zin meer dulden ,
die er alleen voor zorgen dat mensen een foute indruk krijgen van de website en het forum .
Het is ook mijn vrijheid jou een waarschuwing te geven .
Bedankt stefaan01 en tsjarishe voor jullie opbouwende reacties .
Welkom Stefanie