barst in bodemplaat aquarium

MrAmbi , July 30 2014
M
MrAmbi

Goedemiddag,

Ben hier ettelijke jaren geleden ooit lid van geweest. Ma zo lang geleden dat mijn inloggegevens niet meer werkten.
Gisteren onderweg naar de aquarium winkel voor mijn grote bak te vullen na het lange rijpingsproces kreeg ik telefoon van men broer dat er kortsluiting was en de garage onder water aan het lopen was. Bleek dus dat ik een serieuze scheur in mijn bodemplaat had.. De bak Is 237 x 60 x 60 (lxbxh)
De scheur is ongeveer 150cm lang, begint vanboven en gaat tot de uiterst rechtse kant. Mijn vraag Is zou ik het zo kunnen. Repareren, want bodemplaat eruit halen en een nieuwe installeren Is nog niet zo simpel en heb schrik dat ik dan mss nog iets aan de zijwanden ga krijgen.. Heb al wat opgezocht erover de ene zweert bij uithalen van de bodem en ander zeggen te overlappen met (plexi)glas. Ik hoor het graag van jullie.

neujensl

in elk geval zal de bak moeten leeggemaakt worden om tot een goed resultaat te komen.
Het lijkt me voor de toekomst wel het beste om de plaat te vervangen ....
Geen idee wat zo een glasplaat apart kost ,
En dan moet je ook nog de tijd voor het plaatsen en verlijmen tellen natuurlijk .

Misschien toch ook es kijken wat mogelijk een nieuwe kant-en klare bak zou kosten .
Scheuren krijg je normaal alleen als de druk te hoog is of bij minder goede verlijmingen . .
Mogelijk was het glas te dun voor de massa van de bak ...
Of werd er geprobeerd de bak te verplaatsen of zo ?

+- 2,5 m bak is al een behoorlijk gewicht en dus serieuze druk op glasplaten ...