algenexplosie en temp vh water

Guest , May 05 2006
?
Guest

eerste en vooral, kan het kwaad dat in de zomder de temp van het water boven de 30° gaat?
en ten tweede, de laatste 2 weken is er een algenexplosie ontstaan van bruine algen. die op het venster zijn wel makkelijk te reinigen, ma echt iedere klein steentje en heel de voorwerpen worden enorm bruin. hoe kan men dit oplossen en aan wat zou het kunnen liggen?
ik heb onlangs 2 vissen verloren maar het water was in orde zeiden ze in de winkel. ook leek de rest niet ziek maar voor de zekerheid hebben we antibiotica erin gedaan. zou het hiermee iets te maken hebben ?

groeten,

maarten

t
tovenaar

beste maarten door antibiotica in je bak te doen heb je het bacterieele leven in je filter verwoest,hierdoor worden er geen stoffen meer omgezet in je water.
ververs 50ù van je water na de behandelingduur van de medicijnen,en gebruik filterkool om de rest van het medicijn uit je bak te halen.gebruik ook een bateriekweek om je filter te hestelen
serra nitrivec of een van die producten vraag ernaar in je aquariumhandel ze zullen dit zekker hebben.
je watertemperatuur mag NOOIT bioven de 30 ° komen dit is dodelijk voor vissen
probeer je bak zoveelmogelijk te beluchten(laten open staan) en vul het verdampte water bij met gedemeniraliseerd water.
in extreme gevallen zakjes ijs op het water laten drijven,ventilator plaatsen

?
Guest

heel fel bedankt, ik ga direct tot actie over, maar hoelang duurt de de duur van zo'n anti bioticakuur ? het water is niet meer gelig dus ik denk dat het uitgewerkt is maar ben niet zeker

t
tovenaar

dat vind je normaal in de bijsluite van je antibiotica,als je de naam van het product kent kan je dit opzoeken ,want dit verschild van product tot product.