Welke planten??

Guest , February 24 2007
?
Guest

hallo
Ik zou graag willen vernemen welke planten ik in een gezelschaps aquarium kan zetten die ongeveer een 40tal cm groot worden.Eventueel waar ik ze in limburg kan bekomen.alvast bedankt voor de reacties

?
Guest

Hoe sterk is de belichting? Dat is eigenlijk het 1e criterium. Neem eens een kijkje op de plantendatabase van http://www.tropica.dk

?
Guest

Hallo
de belichting is een tl lamp van 30 watt wit licht.De temperatuur zal ongeveer 26a27 graden zijn.

?
Guest

En wat zijn de afmetingen van het aquarium? Met 1 tl buis word de keuze wel erg beperkt..

?
Guest

Hallo
Ik heb een hang aquarium van 1m en 0,50m diep .Ik hoef ook niet te veel plantjes hé want anders heb ik geen plaats meer.Tis eigenlijk meer een levend schilderij hé.

?
Guest

En hoe hoog? De inhoud zal tussen de 200 - 250 liter liggen. Met 1 tl buis van 30 watt heb je minder dan 1/7e watt per liter, dat is vrijwel niets. Het minimum voor planten ligt ongeveer bij 1/4 watt p/l, je zou dan nog 1 tl buis er bij moeten zetten om de minst lichtminnende planten te houden zoals Java varen, Java mos, Anubias en een paar Cryptocoryne soorten. Met 3 tl buizen zal het al een stuk beter gaan.

t
tovenaar

ik vermoed dat jij het over zo een soort dike kader hebt in glas waar water in is .
als je echt wilt dat er planten in groeien ga je best gaan kijken naar een paar waterdichte t5 lampen en plaats je deze discreet lang de zijkant.
ik wil je niet ontmoedigen maar ik vrees dat dit niet echt een goeie koop is.deze dingen leiden zelden tot een mooi resultaat op lange termijn.