nieuwe beplanting

Guest , March 10 2007
?
Guest

Hallo ik heb nu ongeveer 2 maand een warmwater aquarium en ben niet meer tevrede met de beplanting. Ik heb wat rond gezocht op het net en zou graag dit beplantigsschema gebruiken als iemand opmerkingen of verbeteringen heeft laat maar wete??

Beplantingsschema:

Voorgrond: om de 5 cm Sagittaria Subulta en in linker en rechterzijde voorgrond 1 Marselia Spec.

Voorgrond - midden beplanting: Hygrophila Corymbosa compact + Lysimachia nummularia Aurea/Goud + Echinodorus parviflorus/Tropica

Achter: Aponogeton ulvaceus (2) + Hydrocotyle leucocephala + Ceratopteris thalictroides + Bacopa amplexicaulis

Ook vroeg ik mij af of het mogelijk is om een mooi aquarium vol planten te behouden zonder dat ik gebruik maak van co2 toevoeging enz?? en enkel gebruik te maken van voedingsbodem?

Graag enkele tips om een mooi groen aquarium te behouden zonder echt dure producten te moete gebruiken ben nog student dus maar beperkt budget

Alvast bedankt

?
Guest

Dag Tommeke,

ik weet niet wat je verkeerd doe of wat er is dat er geen mensen reageren op uw bericht.
Alleen ik ben niet zo goed in namen van planten en ken niets af van het reilen en zeilen van planten.
Ik plant gewoon planten in mijn aquarium als ik ze mooi vind.
Dus ik kan gewoon niet reageren op uw bericht.
Sorry.
Misschien is het te ingewikkeld en te specifiek???
Want wat wil je juist dat wij daarop antwoorden??? (vooral ik als leek)
Voor goedkope CO2 zie ander onderwerp...
Want ik heb nu zelf geleerd uit ondervinding en deze site dat ik co2 nodig heb in mijn beplant aquarium.

P.S. ben wel geschrokken van uw persoonlijk bericht aan mij.

MAnu