wat geef ik mijn ancistrus te eten???

Guest , October 30 2007
?
Guest

ik heb vandaag en ancistrus gekoht het visje is nog maar 3cm groot en hangt constant onder mijn kienhout (leuk om zien)

maar wat geef ik hem nu te eten???

ik geef mijn corydoras dagelijks een tablet (tetraplecomin)
gat hij/zij hier ook van eten of niet???

groeten

?
Guest

Ja je ancistrus zal ook van die tabletten eten, en haalt de nodige vezels ook van je kienhout af. Je kan hem ook altijd bijvoederen met wat groenvoer. (Zie topic "algeneters eten", hier ook nog ergens in het lijstje)

t
tovenaar

geblanceerde brocolie en komkommer.een geblanceerd spruitje is ook goed.

?
Guest

mag je tetra plecomin wel elke dag geven?
ik dacht dat die tabletjes maar om de zoveel dagen mocht geve, niet als hoofdvoer dus.
ik geef men bodemeters van die algen shipkes van sera.

neujensl

hangt er ook een beetje van af wat voor andere bewoners je in je bak hebt .
Zijn deze snel met het voer weg dan blijft er voor je ancistrus dus weinig over ..;
Tabletjes kunnen ... Maar zoals bij elke voeding zien dat je beter onder dan gaat overvoederen !

Groenvoer zoals libelle en tovenaar ( blij dat jullie terug actief zijn ... oef ! ) aanraden is zeker een zeer goede aanvulling.
En kienhout hebben ze in elk geval zeker nodig volgens verschillende bronnen ... Niet zomaar dus dat die er vaak rondhangt :?

Veel succes en eeen fotootje mag altijd hè !

?
Guest

ik geef dagelijks 1 of meerdere tabletten zelfs

mijn corydoras (3) en ancistrus (1) zijn er gek op
daar komt dan nog bij dat de 3 garnalen die ik heb heel vaak met de tabletten gaan lopen (lees echt als gaan lopen) dus daarom geef ik meerdere
heel af en toe lusten de betta's er ook wat van :p

t
tovenaar

ik geef de vookeur aan echt groentsel (geblanceerd) daar de kostprijs van de tabletjes naar mijn mening erg hoog is.