Wat mag je je vis zoal nog te eten geven?

Guest , September 19 2008
?
Guest

Wat eten geven jullie je vissen nog buiten het normale zoals muggelarven, vlokjes.enz...
Ik geef deze soms het binnenste van erwten en wat komkommer,maar wat mag ik deze nog zoal geven buiten dit alle?
Hoe dikwijs mag ik dat doen en in welke mate mag ik dit geven?

t
tovenaar

wat dfacht je van levend voer?.
stukjes mossel.
hangt er vanaf voor watvoor vissen.

neujensl

variatie is het toverwoord ! en met mate is de toverstaf !
Tot daar Harry Potter *LOL*

nogal wat vissen zijn gek op artemia ...
en als je dat zelf wil en kan kweken is het natuurlijk ook heel vers en goed!

Een alternatief is diepvriesvoer ! wel opletten hoe je het geeft ...
nooit blokjes zo in je bak want dan heb je kans dat die frisco aan hun lippen vastvriest ...
In heel fijn zeefje onder lauw water spoelen zodat het ontdooit...

En vissen van genre ancistrus zijn inderdaad verlekkerd op groenvoer
waarbij je sommige best beetje licht kookt zodat het gemakkelijk verteerd !

Maar ik vrees dat nogal wat vissen het met doordeweeks droogvoer moeten stellen ...
Gelukkig is de kwaliteit en beschikbare variëteiten daarvan in de laatste jaren alleen maar toegenomen ...

Voor zeewater ligt het weer helemaal anders natuurlijk ... Maar daar weet tovenaar véél meer van af !

t
tovenaar

rode muggenlarven kan je op somige plaatsen levend kopen.(zie winkels voor vissers).verder is er nog een heel ruim aanbod aan diepvriesvoer.
voor malawi's kan je ook oesters en mosselen geven.kattebrokken voor phirana's alsook garnalen en koolvis enz.
geblacheerde spruitje,sla,brocolie,bannaan en komkommerzijn weer erg goed voor pleco's (en zeeegels en doktervissen).
ook guppy jongen kunnen aangeboden worden als voer (al is dit vrij barbaars.)

heel wat variatie dus.hangt er vanaf voor wat voor vissen.

?
Guest

Ok,bedankt voor jullie reacties (Y)

?
Guest

zou iemand me kunnen zeggen hoeveel rode ingevroren muggelarven ik mag geven aan min goudvissen
want ik had gehoord dat het iets temaken had met het vet dat er in zat of zo.

en zou er ook iemand kunnen vertellen of ik levend voer kan gaan vangen en hoe het het veiligst is voor de gezondheid van de beesjes ? ?

groetjes
:wink:

?
Guest

Ik zou zeggen je kan het beter kopen, want je weet nooit wat je binnen haalt ;).

Daarbij zou je 1x per week rode muggenlarven kunnen geven en het ligt aan hoeveel goudvissen je hebt en hoe groot de blokjes zijn (ze zijn in verschillende maten te koop), maar 1 blokje per keer is wel genoeg.