rode muggelarven

Guest , December 26 2008
?
Guest

Hallo,

Ik geef al jaren rode muggelarve aan mijn vissen. Ik kocht die altijd vers (allé wat vers zou moeten zijn) bij de aquariumwinkels. NU enkele maanden geleden is er een nieuwe shop geopend bij ons in de gemeente en die had eigenlijk een redelijke goede groothandelaar waar hij zijn verse vere de vas kocht. Spijtig genoeg niet iedere week en zoals nu... geen voor 4 maand.
Na wat zoekwerk heb ik een kweker gevonden die er wekelijks verse heeft. En verser dan dit is er niet. Voor de middag van het veld om tegen de middag in krantenpapier te zitten.
1 klein probleem... voor de mensen die niet echt veel visjes hebben. Je moet ze per 2kg bestellen.
Wat ik altijd doe is van die ijblokjes houders te gebruiken om dit alles in te vriezen. Hoe verser ze ingevroren zijn hoe beter... alhoewel altijd vers en levend nog beter is.
Ik weet niet van waar iedereen is maar het zo misschien handig zijn voor de mensen die niet veel nodig hebben om een soort van groepsaankoop te verrichten.
De aquariumwinkel bij ons die zou er eventueel willen bestellen maar dan enkel als hij er klanten voor heeft en zo zouden de mensen uit de streek wekelijks (in de winter) en om de 2 dagen in de zomer verse kunnen kopen.
De winkel is in Steenokkerzeel (da's tussen Brussel, Leuven en Mechelen... ruim gezien)

neujensl

vers levend voer is natuurlijk wel het beste voor je vissen ...
wat je ook kan doen is het zoekertje eveneneens ophttp://www.aquaplaats.be/index.php/portal.php
plaatsen ... Dit is eigelijk een koopjessite voor aquarianen ...
We zijn overigens linkpartners ... Dus zet er gerust bij van waar je doorgestuurd bent !

Succes met het initiatief ...

?
Guest

ik ben van steenokkerzeel en ben al van sinds het ontstaan een vaste klant van de winkel
maar tot mijn spijt heb ik men aquarium veranderd van apistogramma naar tanganjika.
en zoals geweten is het niet een goede keuze om rode muggelarven te voederen
wel zou ik hem eens moeten spreken voor dafnia's en artemia's
:)