witte stip

Guest , January 15 2009
?
Guest

Hallo

mijn vissen hebben de witte stip, en ben dus met de behandeling begonnen EXIT.
Hoppelijk werkt het goed en kan ik mijn vissen nog redden.
ik denk dat ik het heb door twee nieuwe vissen die ik gekocht heb in een andere aquariumzaak dan dat ik altijd ga, nu weet ik dat ik negens anders meer ga dan die waar ik altijd na toe ga.
de stip is voor mij een eerste keer, het produkt EXIT ken ik dan ook niet maar ik heb er wel voor gewerkt.
ik vraag me alleen af of het kwaad kan als de vis door een pas gevallen druppel zwemt of het dan niet schadelijk is ze zijn natuurlijk nieuweschierig.

?
Guest

Ik zou het niet weten of het schadelijk is, maar ik probeer de druppels in de stroom van de pomp te doen. Zo ben ik zekerst dat er geen wolkje ontstaat waar de visjes dus lekker naartoe willen zwemmen.

Hopelijk zal het snel weer beter gaan met jouw visjes.

?
Guest

als ik last heb van witte stip, gebruik ik dat product niet dus ik zou niet weten of het schadelijk is.
Maar mocht het schadelijk zijn zou dat normaal op de handleiding moeten staan... En zoiezo tegen dat die druppel op uw vis beland is het product al niet meer zo geconcentreerd door het water.
Normaal zouden je visjes wel beter moeten zijn na een paar dagen...

?
Guest

4ringsdude * : inderdaad vind ik het heel goed van jou om de druppels in de stooming te doen dat ik ook doe, en het maakt niets uit als de vissen vol erin zwemmen.
maar bij mijn tweede dag is er nog niet veel te zien dat het zich verbetert heeft, ik was wel vergeten om de koolfilter eruit te halen dat ik nu maar eens gedaan heb. er staat in de bijsliuter dat je het 3 dagen lang moet gebriuken maar wat als het nog niet hellemaal wes is?
ik kan nog geen resaltaat zien, maar gelukkig zijn er nog geen vissen dood.

?
Guest

ik denk dat het het beste is, dat je de bijsluiter volgt en echt na 3 dagen stopt. volgens mij is het het best om je water even te laten rusten en als het dan nog niet beter is, het opnieuw te proberen... maar de tijd dat je tussen laat om de kuur opnieuw te doen hangt af van het product volgens mij...
het product heeft natuurlijk tijd nodig om te werken, als de witte stip als goed gesetteld is in je aquarium zal het natuurlijk wat langer duren dan als je het direct ontdekt he das logisch. eerst word het geneutraliseerd en dan pas echt bestrijd...
hopelijk ben je er vlug vanaf, want is redelijk vervelend.

?
Guest

het is al wat weg aan het trekken, en heb nog geen sterf gevallen.
ik denk dat het wel weer goed gaat komen.

neujensl

omdat witte stip toch een beetje een "speciale" ziekte is ,
heb ik gezocht en een pagina gevonden die niet zo maar mee beschikbaar was...
Deze staat nu op de webpagina's bij ons ook ...
Is wel ook gericht op vijver ... Maar zeker gelijkaardig voor aquarium

http://www.aquariumgids.be/tropisch/42-onderhoud/81-witte-stip.html

?
Guest

de vierde dag: de stip is al weer wat minder geworden maar het is nog niet weg, maar omdat het produkt aangeeft dat het nog een vierde en een vijfde dag gebriukt mag worden heb ik vandaag nog 10 druppels erbij gedaan.
ook bij de vierde dag zijn geen sterfgevallen.

?
Guest

ziet er wel goed uit hoe je het nu beschrijft. veel succes nog he.

?
Guest

hallo

8 dagen verder van de witte stip.
mijn vissen zijn weer hellemaal gezond en heb geen sterfgevallen gehab.
bedankt voor het mee leven.
ik ga wel nog in het wiekend 1/3 van het water verversen.

end.

?
Guest

super :)
veel succes nog verder!

?
Guest

Vandaag ontdek dat ik ook met witte stip stip, de eerste keer in 10 jaar tijd.
Nu heb ik ook exit staan, alleen ik ben de gebruiksaanwijzing kwijt. Kan er iemand mij eventjes de dosering doorgeven.
En het verhogen van de temperatuur, help dit ook ?

mvg Peter

?
Guest

hallo,peter

ik ben hem zelf ook kwijt geraakt maar ik weet het nog goed.
Dag 1 : 20 druppels op 100 liter water.
Dag 2 : 10 druppels op 100 liter water.
Dag 3 : 10 druppels op 100 liter water.
als het nog niet hellemaal weg is dan mag je nog een 4 en 5 dag met 10 druppels op 100 liter water doen.
De aquarium zaak zegt tegen mij dat het nog een 6 dag mag maar dan moet je een dag over slaan, dus op de 7 dag nog eens 10 druppels op 100 liter water.

succes het heeft mijn vissen allemaal gered.