Hoi
Ben sven 20 jaar en beschik al 1.5 jaar over een aquarium nu op het moment over een 75 liter aquarium van aquatlantis.
en beschik over een 25 tal vissen op dit moment .
Nu zit ik te kampen met een nitriet probleem .
Ik heb mijn filter aangepast door er sera siporax buisjes in te leggen zodat de microben zich daar in kunnen vestigen .
In deze buisjes heb ik een potje soil bactinettes toegevoegd en 50 % water verversd.
Nu de volgende dag weermaals 3 dode vissen weer een nitriet test gedaan en deze is weer slecht 2 a 3mg/l
Weermaals terug naar de dieren winkel en de bediende heeft mij een busje sera bio nitrivec aangesmeerd.
ik heb dan weer 50% procent water ververst en 75 ml van dit product toegevoegd.
ik heb dit product gedurende 3 dagen dagelijks toegevoegd .
nu ik weer een test doe merk ik op dat mijn water 10 mg/l nitriet bevat nog erger als eerst dus .
Mijn water is wel glas helder ?
ik dacht dat meschien de test strips stuk waren :p dus heb ik deze getest in gewoon water en er was geen reactie op nitriet ,maar wanneer ik een glas neem en dit vul met water en vul met nitrivec wordt deze zeer positief ?
Nu ik ben immers maar een leek op aquarium gebied .
ik heb nu momenteel de aquarium terug gevuld met dit product en de filter uitgeschakeld ?
Sorry dat ik zomaar een foum intreed zonder mij goed voorgesteld te hebben maar ik zit echt met een probleem en ik hoop dat jullie mij hier met kunnen helpen .
Dank bij voorbaat .